از هر ۵ توده قابل لمس در سینه یکی بدخیم است
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

جراحی سینه:

۸۰ درصد تومورهای بدخیم دردناک نیستند و در عین حال بسیاری از توده‌های خوش خیم دردناک نیستند و نباید این معیاری برای تشخیص نوع توده باشد و در هر صورت فرد باید برای تشخیص قطعی به پزشک مراجعه کند

 توده‌های خوش خیم اظهار:

بیشترین سوالاتی که افراد راجع به بیماری‌های خوش خیم سینه دارند مانند فیبرو کیستیک و فیبرو آدروما است ولی واقعیت این است که از هر ۵ توده‌ای که در سینه لمس می‌شود یک توده بدخیم است و بقیه خوش خیم است.

حتی برخی از این توده‌ها نیاز به نمونه برداری و جراحی ندارند و این طور نیست که هر کس توده‌ای در سینه‌ احساس شود فرد مبتلا به سرطان شده است و بانوان فقط باید تحت نظر پزشک باشند چرا که با پیشرفت روش‌های تشخیصی زیاد جای نگرانی نیست.

توده‌هایی که درد آور است معمولاً در سینه خطرناک نیست:

۷ درصد افرادی ‌که با تومورهای بدخیم مراجعه می‌کنند درد دارند و کلاً ۸۰ درصد تومورهای بدخیم دردناک نیستند و در عین حال بسیاری از توده‌های خوش خیم دردناک نیستند و نباید این معیاری برای تشخیص نوع توده باشد و در هر صورت فرد باید برای تشخیص قطعی به پزشک مراجعه کند.

توصیه بانوان :

در صورتی که سابقه خانوادگی ندارند سالانه یکبار برای معاینه پزشک و ماموگرافی مراجعه کنند.

 افرادی که سابقه خانوادگی سرطان سینه، تخمدان و کولون دارند بهتر است برای معاینه با فواصل کوتاه‌تر مراجعه کنند اما ماموگرافی کماکان همان سالی یکبار کافی است.
 افرادی که سابقه پاتولوژی غدد خوش خیم متمایل به بدخیمی دارند یا افرادی که از داروهای هورمونی خوراکی یا تزریقی استقاده می‌کنند نیز در معرض خطر ابتلا به تومورهای بدخیم هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب