ايستادن و بارداري
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

ايستادن زیاد در طول يك بازه زماني روزانه در دوران بارداري منجر به كاهش رشد جنين مي‌شود. گفتني است تحقيقات قبلي ارتباط ساعات كاري طولاني مدت مادران را بر روي افزايش خطر نقص نوزادان در هنگام تولد، تولد نوزاد نارس و يا با وزن كم و تولد نوزاد مرده نيز بررسي كرده است.

به نقل از نشريه سانيس ديلي محققان با بررسي نرخ رشد جنين‌هاي 4680 مادر در اوايل حاملگي آنها در سال‌هاي 2006 – 2002 دريافتند كه زناني كه در هنگام بارداري خود با داشتن كارهاي سرپايي مجبورند زمان زيادتري را نسبت به بقيه بايستند، رشد كودكان خود را كمتر مي‌كنند.

براساس اين گزارش حدود 5/38 درصد از زنان مورد مطالعه مدت زمان بيشتري را روي پاهاي خود مي‌ايستادند و درصدي از زنان نيز ساعات طولاني‌تري را در طول روز نسبت به بقيه كار مي‌كردند.

نتايج حاصل از اين گزارش با بررسي رشد جنين‌ها با استفاده از سونوگرافي در طول دوران بارداري و نيز اندازه‌گيري نوزادان پس از تولد مي‌افزايد كه نوزاد زناني كه با داشتن كارهايي مانند فروشندگي زمان زيادي را روي پاي خود مي‌ايستادند داراي سر كوچك‌تري در حدود يك سانتي‌متر كمتر از حد متوسط بودند.

از طرفي نتايج ديگر اين مطالعه نشان داد كه كار كردن مادران در حدود 36 ساعت در هفته هيچ اثر منفي بر روي جنين نداشته است ولي كاركردن بالاي 38 ساعت در هفته منجر به كوچكتر شدن دورسر كودكان در حدود 1 سانتي‌متر و كاهش وزن آنها بين 148 گرم تا 198 گرم در مقايسه با كودان ديگر مي‌شود.

گفتني است تحقيقات قبلي ارتباط ساعات كاري طولاني مدت مادران را بر روي افزايش خطر نقص نوزادان در هنگام تولد، تولد نوزاد نارس و يا با وزن كم و تولد نوزاد مرده نيز بررسي كرده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: برچسب:بارداري, جنين,,
ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب