قاعدگي‌هاي بي‌قاعده
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

قاعدگي‌هاي نامنظم به تأخيراتي گفته مي‌شود كه بيش از 35 روز و دو بار در سال طي دوره‌هاي پريود زنان ديده شود بنابراين، تأخيرات قاعدگي حتي تا 35 روز جزو ملاك‌هاي نامنظم بودن پريود حساب نمي‌شود.

دلايل گوناگوني سبب بي‌نظمي در قاعدگي مي‌شود و براي رفع آن نيز ابتدا بايد علت مشخص شود. علت بي‌نظمي ممكن است اختلال در كار غدد و به‌هم خوردن توازن هورمون‌هايي چون FSH و LH باشد.

اختلال‌هاي عملكرد هيپوتالاموس، هيپوفيز، تيروئيد و مانند آن از راه انجام آزمايش‌هاي پزشكي مشخص مي‌شود و مي‌توان با دارو زمان و مقدار ترشح هورمون‌ها را تا حدود زيادي متوازن كرد.

ممكن است اختلال كاركرد تخمدان‌ها سبب ايجاد بي‌نظمي شده باشد؛ اين تشخيص هم با معاينه و بررسي سونوگرافي تائيد يا رد مي‌شود... اما علاوه بر اينها روحيات، فشارهاي رواني و سبك زندگي يا شغل زنان هم در ايجاد اختلال دوره قاعدگي بي‌اثر نيست.

استرس، مصرف دارو، تغيير و تعويض نوع دارو، استفاده از قرص‌هاي ضدحاملگي، سندرم و كيست در تخمدان، اعمال تغييرات شديد در تغذيه و رژيم غذايي، شغل‌هاي خاص، رويكرد ناگهاني به انجام ورزش‌هاي سخت و سنگين (غير از امكان وقوع حاملگي) از جمله مهم‌ترين و شايع‌ترين دلايل تأخير يا بي‌نظمي در قاعدگي به شمار مي‌رود.

اگرچه روند آزاد شدن تخمك در تخمدان بسيار پيچيده است و عوامل متعددي در تعيين زمان آزاد شدن تخمك و كامل شدن رشد و جثه فوليكول دخيلند، بهترين توصيه براي رفع نگراني مراجعه به متخصصان براي انجام معاينه‌ها و بررسي‌هاي دقيق‌تر است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب