اختلالات جنسي در زنان
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب
بیماری‌ها و اختلالات جنسی مانند بیماری‌های ساير اعضاي بدن وجود دارد، اما به دلیل مشكل بیان آنها و نيز پرده شرم بین بیمار و پزشك، این بیماری‌ها معمولا توسط بیمار مخفی مي‌شود و درمان مناسب را به تاخیر می‌اندازد. این در حالی است كه مسائل جنسی قسمتي مهم و روزمره در زندگی است و درمان این گونه بيماري‌ها كه درصد بالایی از افراد جامعه به آن مبتلا هستند، در بهبود كیفیت زندگی نقش مهمی دارد.

در برخی تحقيقات، 30 درصد زنان علاقه‌ای به ارتباط جنسی ندارند و حدود 15 درصد نيز از درد همیشگی حین نزدیكی، شكایت دارند. در این مورد آمار دقیقی در ایران موجود نيست، اما با توجه به ساختار فرهنگی و اجتماعی كشورمان، زنان به گونه‌ای تربیت می‌شوند كه این نوع مشكلات را بیان نمي‌كنند و ممكن است درصد افرادی كه با این مشكلات روبه‌رو هستند، از این هم بالاتر باشد.

عوامل متفاوتی بر كیفیت روابط جنسی تاثير مي‌گذارد، مانند وضعیت روحی فرد، به اين معني كه اگر زنان اعتماد به نفس كافي نداشته باشند یا احساس ناامني كنند یا دچار افسردگی باشند، مطمئنا در مورد مسائل جنسی خود نیز با مشكل مواجه خواهند بود.

از عوامل موثر دیگر در این زمینه، سن است. هر چه سن بالاتر رود، بخصوص در زمان یائسگی و پس از آن چه به دلیل كاهش هورمون‌های جنسی و چه به دلیل احساس افزایش سن و احساس نامناسب در بروز رفتارهای جنسی، افراد دچار كاهش میل جنسی می‌شوند.

به طور قطع، همسر، از عوامل موثر در زمینه مناسب بودن یا بالعكس مشكل بودن عمل نزدیكی است. نازايي نيز از عواملي است كه بر روابط جنسي اثري ويژه دارد و منجر به برخي اختلالات در اين زمينه مي‌شود. همچنين مصرف برخي داروها اثر ويژه‌اي در كاهش ميل جنسي زنان دارد.

بيماري‌هايي مثل ديابت، عفونت‌هاي لگني، بيماري تنبلي تخمدان (سندرم تخمدان پلي‌كيستيك)، سرطان سينه يا دهانه رحم از عوامل موثر بر روابط جنسي است. جراحي و برداشتن رحم، برخلاف تصور عمومي اثري بر سلامت جنسي ندارد و هيچ مشكلي در اين زمينه ايجاد نمي‌كند، مگر همان احساس نقص ناشي از برداشتن رحم در فردي كه جراحي داشته است.

حاملگي هم از مسائلي است كه ذهن يك زن را بشدت درگير مي‌كند و زنان باردار نمي‌دانند كه نزديكي در كل دوران بارداري بي‌خطر است، مگر اين‌كه زن باردار خونريزي يا لكه‌بيني داشته باشد. در غير اين صورت فقط در موارد خاصي نزديكي در بارداري با مشكل روبه‌رو است. اين مشكل پس از زايمان هم ادامه دارد و در موارد زيادي همسران نياز به مشاوره پيدا مي‌كنند. درد در هنگام نزديكي يكي از مسائل عمده زنان است كه عوامل متعددي دارد. يكي از اين عوامل بيماري «واژينيسموس» يا انقباض‌هاي غيرارادي واژن حين نزديكي و ناشي از ترس است كه نياز به كمك رواني و جسمي طولاني‌مدت براي درمان دارد.

از علل ديگر اين مشكل عفونت‌هاي زنان است كه بايد در اولين فرصت درمان شود.

مثل ساير مشكلات جنسي، عوامل روحي و رواني تاثير زيادي در ايجاد درد هنگام نزديكي دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب