اختلالات جنسي را جدي بگيريد
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

حدود 25 درصد از مردان به كاهش توان جنسي مبتلا هستند، هرچند اين رقم در سنين پايين، كمتر است و با افزايش سن، شيوع آن بيشتر مي‌شود.

اما مشكل زودانزالي كه درصد ابتلا به آن، با تفاوت در تعريف مدت زمان عمل جنسي، تغيير مي‌كند، عموما در مردان جوان مشاهده مي‌شود و شيوعي در حدود 20 درصد دارد.

مشكلات جنسي از جمله بيماري‌هايي‌ است كه از گسترش روزافزون وسايل ارتباط جمعي بويژه ماهواره و اينترنت تاثير پذيرفته‌اند و به نظر مي‌رسد تكيه اغلب اغراق‌شده اين رسانه‌ها درباره نقش و اهميت عملكرد مناسب جنسي در زندگي عمومي مردان و زنان، مشكلات جنسي را بسيار بزرگ‌تر از حد و حدود واقعي خود ساخته و در نتيجه، حجم وسيعي از برنامه‌ها و آگهي‌هاي تبليغاتي در اين رسانه‌ها نيز به درمان‌ها و راه‌حل‌هاي به ظاهر معجزه‌آسا براي مشكلاتي از اين دست اختصاص يافته است.

توسل به داروهاي تبليغاتي با نام‌هاي تجاري متفاوت، در حالي است كه مشكلات جنسي، علل بسيار گسترده و متنوعي دارد و گاه ناشي از طيف وسيعي از بيماري‌هاي زمينه‌اي مانند بيماري‌هاي عصبي، عروقي و ديابت است.

همچنين استفاده از داروهاي خاص، شرايط حسي و عاطفي ميان شركاي جنسي، سابقه جراحي يا جراحات قبلي، و... نيز از عوامل ايجادكننده مشكلات جنسي‌ است.

از اين‌رو، آگاهي از شرح حال دقيق پزشكي، انجام معاينات و آزمايش‌هاي مخصوص به‌منظور شناخت نوع دقيق ناتواني جنسي، رد كردن ديگر علل قابل درمان، تصحيح نگرش‌هاي بعضا نادرست افراد درباره توان و الگوهاي جنسي، براي ارائه يك درمان مناسب كه شامل مجموعه‌اي از روان‌درماني، رفتاردرماني و البته درمان دارويي و گاهي هم درمان‌هاي جراحي است، اهميت فوق‌العاده بالايي دارد.

دسترسي بسيار آسان و سريع افراد به داروهاي تبليغاتي اما غيرمجاز در برخي رسانه‌هاي جمعي موجب شده تا بسياري از افراد به جاي آن‌كه براي درخواست درمان و مشاوره به پزشك متخصص مراجعه كنند، با يك تماس تلفني از اين داروها بهره‌مند شوند، غافل از آن‌كه نه فقط نحوه مصرف، ميزان مصرف و عوارض جانبي اين داروها به‌درستي مشخص نشده، بلكه در بسياري از موارد، استفاده از آنها مي‌تواند خطرآفرين و در بهترين حالت، كم‌اثر يا بي‌اثر باشد.

تنها در يك فضاي پزشكي مناسب است كه امكان اجراي يك مشاوره خصوصي كامل و بحث درباره نگراني‌ها و اضطراب‌هاي فردي در كنار معاينات لازم، مهيا مي‌شود و حتي در صورت نياز، مي‌توان با شريك جنسي فرد نيز مشاوره كرد و درباره اثرگذاري اختلال عملكرد جنسي بر اعتماد به نفس فرد و زندگي مشترك و حتي شرايط كاري و اجتماعي‌اش بحث كرد.

در يك مشاوره تخصصي، علاوه بر شناخت پيش‌زمينه‌ها و علل شكل‌گيري مشكل جنسي و نحوه برخورد با آن، مي‌توان به عمق و گستردگي اين معضل در هر فرد بخصوص پي برد و اين آگاهي را با بيمار نيز قسمت كرد. اين گفت‌وگوهاي رودررو، با ارتقاي خودآگاهي فرد و تصحيح نگرش‌ها و باورهاي شخصي او به منظور مقابله با مشكل، موجب همكاري بيشتر فرد در روند درمان خود خواهد شد.

در روند مشاوره تخصصي است كه هر فرد از اين امكان برخوردار خواهد بود تا از راه‌هاي درماني مختلف و كارايي، هزينه‌ها و عوارض هر يك از آنها آگاه شود و در روند درمان خود، مشاركتي فعالانه داشته باشد.

علاوه بر اين با ثبت اطلاعات فردي در پرونده‌هاي پزشكي، امكان تعيين يك استراتژي مناسب براي پيگيري موضوع در آينده هم وجود خواهد داشت و اگر درمان اوليه، فاقد كارايي باشد، استفاده از درمان‌هاي جايگزين، ممكن خواهد بود.

در اين روش، امكان شناخت دقيق و سريع عوارض ناخواسته و مقابله با آنها نيز وجود دارد و البته در صورت موفقيت درمان اوليه، نحوه ادامه درمان نيز مشخص خواهد شد.

هرچند شرايط فرهنگي و اجتماعي در جامعه اي مانند ايران به دليل نبود امكان طرح عمومي مشكلات جنسي، در سوق دادن افراد به سوي بهره‌مندي از مجاري درمان غيررسمي بي‌تاثير نيست، اما اگر امكان ارائه مشاوره‌هاي تخصصي پزشكي به گروه‌هاي هدف، به صورت گسترده‌تر ولو با كنترل بيشتر فراهم شود، سلامت جنسي افراد و در نهايت، سلامت جسمي و رواني‌ خودشان و جامعه ارتقاي چشمگيري خواهد يافت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب