بوي بد عرق
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

بوي بد بدن يكي از مشكلات اساسي خانم ها و آقايان است.

 بسياري از ما به دنبال عطرها و اسپري هايي هستيم كه بتوانند بدن ما را خوش بو كنند اما اين نكته را بدانيد كه مي توانيد بسيار راحت تر از آنچه كه فكرش را مي كنيد بوي بدنتان را از بين ببريد. تنها كافي است به اين نكات توجه كنيد.
آيا بوي بدن طبيعي است؟
در اين مورد بايد بگوييم كه بوي بد بدن بيشتر به علت بلوغ ايجاد مي شود. زيرا در اين سن هورموني به نام آندروژن در بدن شما ترشح مي شود كه اين هورمون تا قبل از بلوغ فعال نيست و به همين علت است كه كودكان كمتر بوي ناخوشايند مي دهند.
در هنگامي كه شما ورزش مي كنيد يا زير نور خورشيد در حال قدم زدن هستيد بدن شما شروع به عرق كردن مي كند. اين يك عمل طبيعي براي كنترل دماي بدن است. عرق انسان به طور كلي از خود بويي ندارد. در اصل باكتري ها از اين قطرات عرق استفاده و بوي ناخوشايندي را ايجاد مي كنند.
چند راهكار ساده
¤ بعد از استحمام به طور كامل خود را خشك كنيد و سپس از ضد عرق ها استفاده كنيد. توجه داشته باشيد كه دئودرانت ها از عرق كردن شما جلوگيري نمي كنند و تنها ماسكي براي جلوگيري از بوي باكتري ها هستند. ضد عرق ها مي توانند از ميزان تعرق بكاهند و بايد بدانيد كه اين مواد خود داراي دئودرانت نيز هستند.
¤ همان طور كه مي دانيد يكي از مهمترين بخش هايي كه موجب ايجاد بو مي شود زيربغل است. سعي كنيد هميشه اين محل را خشك نگاه داريد زيرا باكتري ها به سختي در محل هاي خشك زندگي مي كنند.
¤ اگر عرق حاصل از ورزش كردن باشد، بايد حتماً بعد از ورزش لباس هاي خود را بشوييد. اگر اين كار را انجام ندهيد باكتري ها بار ديگر جذب بدن شما مي شوند.
¤ كم كردن مصرف كافئين از برنامه غذايي روزانه بسيار مفيد خواهد بود. قهوه، نوشابه، شكلات و ساير مواد غذايي كافئين دار، با تحريك غدد ترشح كننده آپوكرين، در ايجاد بوي بد بدن تأثيرگذارند. نوشيدن ميزان كافي آب و مايعات، غدد ترشح كننده اكرين را فعال مي كند كه باعث رقيق تر شدن عرق آپوكرين مي شود.
¤ مركبات يكي از بهترين ميوه هايي هستند كه مي توانيد از آنها براي از بين بردن بوي بدنتان استفاده كنيد. به گفته پزشكان پوست اسيدي كه در اين نوع از ميوه ها موجود است باعث مي شود تا ميزان آبي كه از سطح پوست شما خارج مي شود تراز شود. همچنين به خاطر وجود فيبر به آرامي در بدن شما حركت مي كنند و سمومي كه باعث ايجاد بو مي شوند را نيز از بين مي برد.
¤ پاها به ويژه كف آنها، مستعد تعرق و ايجاد بوي نامطبوعند. از اين رو بلافاصله پس از مراجعت به منزل پاها را شسته و جوراب ها را تعويض كنيد. اگر با شستشوي معمولي بوي بد پاها از بين نرفت، مي توانيد از مخلوط آب و نمك و يا آب گرم، صابون و مواد خوشبو كننده استفاده كنيد. در صورتي كه بوي پاها بسيار آزار دهنده بود و با اين شيوه از بين نرفت، حتماً به پزشك مراجعه كنيد.
¤ در تابستان هفته اي يكبار كفش هايتان را بشوييد. اين نكته درباره كفش هاي ورزشي بسيار حائز اهميت است. استفاده از خوشبو كننده به ويژه براي پسران در دوران بلوغ لازم است.

 


نظرات شما عزیزان:

asal
ساعت17:22---9 مرداد 1391
عالی بود خیلی ازتون ممنون هستم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب