«پرده بكارت» يا «هايمن»
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

وقتي دختري با مشكل سوراخ نبودن پرده بكارت مواجه است، خون عادت ماهانه نمي‌تواند از رحمش خارج شود و اگر چند ماه اين مشكل به طول انجامد، ممكن است به آسيب به رحم يا ايجاد بيماري خاصي به نام «اندومتريوز» منجر شود.

البته مي‌توان اين مشكل را در معاينه و قبل از شروع عادت ماهانه در يك دختر بچه نيز تشخيص داد.

يكي از بخش‌هاي اندام تناسلي زنانه كه بحث و چالش زيادي را برمي‌انگيزد، «پرده بكارت» يا «هايمن» است. يكي از مشكلات هايمن يا بكارت مربوط به پرده ارتجاعي مي‌شود.

اين پرده داراي خاصيت انعطاف‌پذيري زياد و ارتجاع فراوان است، اين خصوصيت باعث مي‌شود در اولين ارتباط زناشويي پاره‌شدن پرده اتفاق نيفتد و خونريزي هم كه در بيشتر موارد ديگر رخ مي‌دهد، در اين نوع پرده ايجاد نشود که مي‌تواند اختلافاتي را بين عروس و دامادهاي جوان به وجود آورد.

در واقع، اين نوع پرده‌ بكارت معمولا تا زمان زايمان طبيعي پاره نمي‌شود. اما انواعي از پرده‌ها وجود دارد كه هنگام نخستين ارتباط زناشويي درد شديدي ايجاد مي‌كند و مي‌توان با يك عمل جراحي ساده، مشكل را حل کرد.

​مشكل هايمن مانع از زايمان طبيعي مي‌شود

انواعي از پرده‌ها هم داراي يك ناحيه به صورت بند باريك در وسط است كه اين بند موجب ناتواني در استفاده از ديافراگم (يك نوع وسيله جلوگيري از بارداري كه در واژن استفاده مي‌شود) يا ناتواني در زايمان طبيعي مي‌شود كه اين را هم مي‌توان براحتي برداشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب