راهی مناسب برای رفع بوی بد دهان
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

بوی بد دهان علل مختلفی دارد که پس از تشخیص، جرم گیری دندان‌ها، از بین بردن مشکلات لثه‌ای و ترمیم پوسیدگی‌های دندانی از مهمترین راه‌های رفع بوی بد دهان است.

بوی بد دهان می‌تواند دلایل داخل و یا خارج دهانی داشته باشد که از جمله مهمترين علل خارج از دهاني بیماری های سیستمیک از جمله بیماری های گوش و حلق و بینی، بیماری دیابت، بیماری نقرس، بیماری های گوارشی و ریوی هستند.

بوی نامناسب دهان چندین عامل اصلی دارد که می توان به پوسیدگی های متعدد دندانی، باقی ماندن غذا در بین دندان ها، مشکلات لثه ای مانند جرم و پلاک دندانی و همچنین بیماری های بافت های نگهدارنده دندان اشاره کرد.

هر دو عامل داخلی و خارجی دهانی که موجب بوی نامناسب دهان می شوند، معمولا به دلیل بهداشت ضعیف بروز مي كنند اما در بعضی از موارد علیرغم رعایت بهداشت درست و صحیح از سوی فرد، ممکن است بوی بد دهانی ایجاد شود.

 در مرحله اول باید علت بوی نامناسب شناسایی شود یعنی تشخیص بدهیم که این نارسایی دلیل داخلی یا خارج از دهان دارد. در مراحل بعدی اگر بوی بد دهان به دلیل داخلی ایجاد شده باشد باید بیمار به جرم گیری و سایر درمان های پریودنتال و رفع پوسیدگی بپردازد و مناسب تر این است که این اقدامات به سرعت صورت بگیرد.

عفونت در بافت های نگه دارنده دندان علت اصلی بوی بد دهان در سالمندان است

در سالمندان پوسیدگی دندانی شیوع چندانی ندارد و بیشترین دلیلی که موجب بوی بد دهان می شود عفونت در بافت های نگه‌دارنده دندان و استخوان است.

بوی بد دهان در مبتلایان به بیماری های سیستمیک:

افرادی که مبتلا به دیابت، نقرس، بیماری های ریوی و سایر بیماری های سیستمیک هستند نیز ممکن است بوی بد دهان داشته باشند مثلا در مبتلایان به دیابت بوی استون از دهان خارج می شود.

در ابتدای پوسیدگی و ایجاد جرم در دهان، باکتری های هوازی رشد می کنند اما با پیشرفت بیماری باکتری های غیر هوازی فعال تر عمل می کنند و نقش اصلی را در پیشرفت بیماری دارند.

شیوع بالای بوی بد دهان در بین آحاد جامعه :

بوی بد دهان به گونه ای است که معمولا خود فرد متوجه نمی شود و این مسئله در ارزیابی دیگران نسبت به فرد بسیار موثر است و البته میزان رعایت بهداشت در رفع آن نیز مهم است. داروهای گیاهی تنها به عنوان فاکتورهای کمکی محسوب می شوند. 

چای سبز و سایر داروهای گیاهی در از بین بردن بوی بد دهان نقش اصلی ندارند و بهتر است در ابتدا علل ایجاد بوی بد دهان را از بین برد و با دندانپزشک و در مواردی که علت بوی بد، خارج دهانی بود با متخصص مربوطه مشورت كرد.

 استفاده ازدهان شویه ها جهت رفع بوی بد دهان :

راه‌های درمانی که توسط دندانپزشک و یا پزشک معالج توصیه نشده هیچگاه نقش درمانی نداشته و تنها ممکن است نقش کمکی داشته باشند. استفاده از دهان شویه نیز باید با توصیه دندانپزشک و با منظور مشخصی صورت گیرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب