25 نكته براي مقاله نوسي در www
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

عده اى براى مجلات و سايت هاى خود به دنبال محتواى باارزش هستند و صدها نويسنده در انتظارند تا نوشته هاى خود را روى وب قرار دهند. در انتهاى هر مقاله بخشى براى معرفى نويسنده وجود دارد كه براى شما به عنوان يك تبليغات مجانى عمل مى كند.
مقالاتى كه حاوى اطلاعات باارزش هستند و دستورالعمل هاى خاص ارائه مى دهند، عموماً مورد استقبال قرار مى گيرند و خوانندگان فراوانى دارند.
در اينجا چند نكته در مورد نوشتن مقاله در وب را يادآور مى شويم:
1. اين نكته را بپذيريد كه نوشتن مقاله در دنياى آن لاين با نوشتن مقالات چاپى تفاوت دارد. زيرا افراد عادت دارند كه هنگام خواندن مقالات وب تنها مطالب را مرور كنند. صفحه را به سرعت حركت مى دهند و تنها به دنبال نكات كليدى هستند.
2. به مخاطبين مورد نظر خود فكر كنيد و براى آنها مطلب بنويسيد.
3. براى مقاله خود يك عنوان جذاب انتخاب كنيد كه توجه افراد را سريعاً به خود معطوف كند و آنها را به خواندن مقاله مشتاق كند.
4. عنوان مقاله بايد كوتاه نگه داشته شود، اما در انتخاب تيترهاى داخلى آزادى بيشترى داريد. با دقت آنها را انتخاب كنيد تا در لحظه خواننده را جذب خود كنند.
5. در نوشتن مقاله دقت كنيد و حرفه اى عمل كنيد. در مورد موضوعاتى كه از آنها اطلاع كامل داريد، مطلب بنويسيد. هيچ مطلبى را به طور اتفاقى و بدون پشتوانه علمى در مقالات خود نياوريد.
6. پاراگراف هاى مقاله بايد كوتاه باشند.
7. مقدمه چينى نكنيد و به سرعت به نكته اصلى نزديك شويد.
8. روى اطلاعات باارزش براى مخاطبين خود تكيه كنيد.
9. اصل اختصار را رعايت كنيد. اکثر مردم مايلند به سرعت اطلاعات را دريافت كنند و معمولاً زمان محدودى دارند.
10. در نوشته خود از كلمات اضافه يا هم معنا استفاده نكنيد و مقاله را در حد 1500 كلمه نگه داريد. اكثر اشخاصى كه مقالات عالى را براى قرار دادن در سايت خود خريدارى مى كنند، طرفدار مقالات بين 500 تا 2000 كلمه هستند. به صورت اجمالى سخن بگوئيد. اختصار نشاندهنده باارزش بودن نوشته است.
11. در متن مقاله از علامت تعجب(!) براى جلب توجه خواننده به بخش هاى خاص استفاده كنيد.
12. از تظاهر پرهيز كنيد. خودتان باشيد تا مقاله شما واقعى به نظر برسد.
13. از نكات طنزآميز استفاده كنيد. مردم حتى وقتى در حال دريافت اطلاعات در مورد مسائل كاملاً جدى هستند، مايلند استراحت كوتاهى داشته باشند و قدرى بخندند.
14. از درون خود براى نوشتن كمك بگيريد. سخنان بى تكلف بيشتر به دل مى نشيند. تنها كافيست كه جملات را مرتب و به هم متصل كنيد.
15. راستگو و امين باشيد و از مطالب ديگران در مقاله خود استفاده نكنيد. اين كار نوعى دزدى است. پس خودتان براى نوشتن مطالب تلاش كنيد و اگر از سخنان يا ايده هاى شخص يا مقاله ديگرى استفاده كرديد، حتماً نام او را در كنار مطلب آورده شده، ذكر كنيد و از او تشكر كنيد.
16. متواضع باشيد و تصور نكنيد كه خوانندگان در سطحى پايين تر از شما قرار دارند.
17. از شماره گذارى و بخش بندى در مقاله خود براى مرتب كردن مطالب استفاده كنيد. به اين ترتيب دنبال كردن مطلب براى خواننده ساده تر خواهد بود.
18. اطلاعات شخصى خود را در انتهاى مقاله قرار دهيد. مطمئن شويد كه اين اطلاعات براى دسترسى آسان به شما كافى هستند. اين بخش يك تبليغات مجانى براى شما خواهد بود.
19. در انتهاى مقاله پيشنهادى را براى خوانندگان در نظر بگيريد مثل ارسال مطلبى خاص به آدرس پست الكترونيك آنها. به اين ترتيب ليستى از افراد علاقه مند را خواهيد داشت كه بعدها مى توانيد در بخش بازاريابى خود از آنها استفاده كنيد.
20. قبل از قرار دادن مقاله روى وب تمام لينك هاى موجود در آن را چك كنيد.
21. مقاله خود را از طريق سيستم هاى پاسخگوى خودكار (Auto Responders) منتشر كنيد.
22. مقاله را با يك جمله يا پيام تاثيرگذار به اتمام برسانيد. آخرين جمله و پاراگراف شما بايد خلاصه اى از تمام مقاله باشد و به نحوى خواننده را تشويق كند كه از همين حالا نكات گفته شده را اجرا كند.
23. نهايتاً مقاله خود را دوباره چك كنيد تا كلمات ناهماهنگ يا اشتباهات املايى در آن وجود نداشته باشد. در واقع شما ويراستار مقاله خود هستيد.
24. مطمئن شويد كه مقاله روند و جريان مناسبى دارد و مطالب به هم پيوسته و مرتب قرار گرفته اند.
25. دوباره خوانى و دوباره خوانى تا جايى كه مطمئن شويد كه همه چيز درست است.
براى نوشتن مقاله "بهترين ها را انجام دهيد و منتظر عالى ترين ها باشيد."
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: برچسب:مقاله نوسي ,وب,
ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب