4 توصيه آرايشي به خانم‌هاي باردار
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

در دوران بارداري آرايش بکنيم يا نه؟
 

بارداري به خودي خود زيبايي را تهديد مي‌کند اما اگر خانم‌هاي باردار تلاش ‌کنند با رنگ کردن يا فر کردن موهاي‌شان و خلاصه با هر جور آرايشي زيباتر شوند، چه؟ آيا آرايش در دوران بارداري بي‌خطر است؟ در اين رابطه بد نيست به 4 نکته زير توجه کنيد.
 

1.بارداري و برنزه‌کننده‌ها
 

برخلاف شايعات موجود در بين مردم، استفاده از لوسيون‌هاي حمام آفتاب (برنزه‌کننده‌ها) کمتر از خود آفتاب گرفتن ضرر دارد. سوختگي‌ها و برنزه‌شدگي‌هاي پوست احتمال به وجود آمدن چين و چروک را در پوست زياد مي‌کند. حال ديگر مهم نيست چگونه اين سوختگي‌ها روي پوست به وجود آمده باشند. تابش خورشيد روي پوست صورت و پيشاني موجب بروز لکه‌هايي در صورت مي‌شود که اين امر در زنان باردار که خود به دليل تغييرات هورموني مستعد به وجود آمدن لک هستند، بيشتر نمود پيدا مي‌کنند، بنابراين به زنان باردار توصيه مي‌شود که در صورت امکان کمتر در معرض آفتاب و نور مستقيم خورشيد قرار گيرند.
 

2.بارداري و کِرِم‌هاي ضدترک
 

نزديک ماه چهارم بارداري، به تدريج ممکن است روي پاها، شکم و دستان راه‌راه‌هاي سفيد يا صورتي‌رنگي نمايان شود. البته اين موضوع در تمام ‌زنان باردار صادق نيست و به ميزان کشش پوست بستگي دارد. براي جلوگيري از پيش آمدن اين راه‌راه‌ها که ديگر ناپديد هم نخواهد شد، بهتر است از همان ماه اول بارداري از کِرِم‌هاي ضدترک ويژه زنان باردار استفاده کنيد.
 

3.بارداري و رنگ مو
 

خانم‌هاي باردار بايد هنگام قرار گرفتن در معرض هر ماده‌‌شيميايي (رنگ مو و مواد آرايشي مو) احتياط به خرج دهند و توصيه‌هاي زير را جدي بگيرند:
• سعي کنيد از فرآورده‌هايي که موها را صاف، بي‌رنگ، رنگ يا فر مي‌کنند، تا 3ماهه دوم بارداري اجتناب کنيد.
• ترتيبي دهيد که استفاده از اين مواد در جايي با تهويه خوب انجام شود.
• موادشيميايي را بيش از زمان لازم روي موها باقي نگذاريد.
• اطمينان حاصل کنيد که موها و پوست سرتان پس از استفاده از اين مواد کاملا شسته شده‌اند.
• هميشه هنگام مصرف اين موادشيميايي از دست‌کش استفاده کنيد و دستورات سازنده را دقيقا رعايت کنيد.
• براي اينکه مطمئن شويد که به اين مواد‌‌ آلرژي نداريد، ابتدا آنها را روي دسته کوچکي از موهاي‌تان آزمايش کنيد.
 

4.بارداري و کِرِم‌هاي ضدآکنه
 

اگر از لوازم آرايش استفاده مي‌كنيد، محصولاتي را انتخاب كنيد كه به جاي روغن برپايه آب ساخته شده و روي آن برچسب «غير كومدون‌زا» زده‌اند كه به اين معناست كه منافذ پوست را مسدود نخواهد كرد و آكنه تشديد نخواهد شد. قبل از خواب نيز حتما آرايش را پاك كنيد.
از پزشك يا ماما در مورد مصرف ژل‌هاي دارويي سوال كنيد (اگر آكنه شما شديد است ممكن است لازم باشد به متخصص پوست مراجعه كنيد). بعضي از محصولات كه بـدون نسـخه به فـروش مي‌رسند و يا داروهايي كه براي تهيه آنها نسخه لازم است، به از بين بردن آكنه كمك مي‌كنند ولي مصرف بعضي از موادي كه داخل آنها به كار رفته‌اند به خوبي در دوران بارداري مطالعه نشده است، بنابراين بدون تأييد پزشك يا ماماي خود از هيچ‌يك از داروهاي ضدآكنه استفاده نكنيد. استفاده از داروي ايزوترتينويين خوراكي در دوران بارداري اكيدا ممنوع است زيرا به ناهنجاري جنين منجر مي‌شود (از مصرف ترتينويين موضعي نظير Retin-A نيز بپرهيزيد.) مصرف كِرِم‌هاي حاوي آنتي‌بيوتيك نظير اريترومايسين و كليندامايسين در دوران بارداري كاملا مطمئن است ولي مصرف كرم‌هاي حاوي تتراسيكلين مجاز نيست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب