فقط يک قاشق روغن کرچک!
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

روغن کرچک ماده اي است که بسياري از افراد از آن بيزارند ولي قدرت افسانه اي اين ماده براي سلامتي ثابت شده است. امروزه دانشمندان به يک مکانيسم ملکولي از ترکيبات فعال در روغن کرچک دست يافته اند که باعث شده هزاران سال از اين ماده به عنوان ملين استفاده شود.


 به نقل از Saencenews، محققان کشف کردند که نوعي اسيد به نام اسيد رسينولئيک وجود دارد که 90% اين روغن را تشکيل داده و مي تواند به گيرنده اي خاص در روده و رحم متصل شود. بر اساس نظر محققان، اسيد رسینولئيک به EP3  و EP4  که هر دو گيرنده هاي پروستاگلندين ها هستند متصل مي شوند. پروستاگلندين ها نقش هاي متعددي در بدن دارند از جمله تغيير ساختار نرون و کنترل لخته شدن خون.


بر اساس تحقيقات، اسيد رسينولئيک در موش حالت ملين دارد. پس از خوردن اسيد رسينولئيک، اين ماده به ديواره روده کوچک چسبيده و انقباض آن را تحريک مي کند به همين دليل روغن کرچک را يک ملين مي دانيم. همچنين اين ماده در رحم به GP3 چسبيده و باعث انقباض آن مي شود.


دانشمندان معتقدند که اسيد رسينولئيک قادر است در پيوند با EP3 داروهايي توليد کند که بدون داشتن اثرات جانبي مانند تهوع به عنوان مسهل عمل مي کند. اگر از مزه روغن کرچک بيزاريد، آن را با کمي نمک يا يک قاشق شکر ميل کنيد!!
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب