5 نكته مهم درباره جوش‌ها
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

1.بروز جوش‌هاي غرور جواني با يک استعداد ژنتيکي همراه است و اگر کسي اين استعداد ژنتيکي را نداشته باشد، مبتلا به جوش نمي‌شود. درباره تاثير غذاها هنوز به‌صورت قطعي چنين مساله‌اي به اثبات نرسيده است ولي در عمل مي‌بينيم که بعضي بيماران با خوردن بعضي از تنقلات يا غذا‌ها جوش پديد مي‌آيد. به عنوان نمونه، اسکيمو‌ها در شرايط زندگي خاص خودشان، جوش نمي‌زنند اما همين افراد با تغيير روش تغذيه خود به شيوه غربي و استفاده از فست‌فودها مبتلا به جوش شدند. پس مي‌بينيم که تغذيه مي‌تواند در بروز جوش موثر باشد اما مهم‌تر، استعداد ژنتيکي است.
2. بروز جوش‌ها با چرب شدن پوست همراه است. به همين علت، استفاده از صابون‌هايي که ميکروب‌هاي سطح پوست را از بين ببرند، به افراد کمک مي‌کند که کمتر مبتلا به جوش شوند. درمان‌هاي دارويي موجود نيز در عرض مدت 6 ماه تا يک‌سال نتيجه‌بخش است اما تا زماني که فردي استعداد ژنتيکي دارد و همچنين هورمون‌هاي مردانه که از علل مهم بروز جوش است در بدن او فعال باشد، پوست آماده جوش زدن است. با استفاده از درمان دارويي، جوش‌ها به‌طور کامل بهبود مي‌يابد اما فرد بايد تحت‌نظر متخصص پوست، درمان را ادامه دهد.
 

3. درمان جوش، در افراد گوناگون يکسان نيست. دارو‌هاي متعددي در افراد متفاوت مي‌توانند موجب ايجاد عوارض شوند. به همين دليل، پيش از شروع درمان بايد آزمايش‌هايي را انجام داد يا اگر مشکلاتي وجود داشت، بايد ابتدا آن مشکل را حل کرد و سپس درمان دارويي را آغاز کرد. ممکن است براي درمان افراد از داروهاي يكسان استفاده شود اما پيش از شروع مصرف دارو بايد پزشک بيمار را معاينه کند.
4. اين که چرا جاي جوش روي پوست بعضي افراد مي‌ماند، به قابليت‌ها و ويژگي‌هاي پوست آنها بستگي دارد. التهاب بيش از حد و چرک زياد، احتمال ماندن جاي جوش را بالا مي‌برد اما مهم‌ترين علت ماندن جاي جوش، دستکاري آن است. اگر فرد تحت درمان نيست، بهتر است جوش‌هاي خود را دستکاري نکند چون جوش به مرور زمان خوب مي‌شوند اما با فشاردادن و تحريک جوش‌ها، پوست آزرده مي‌شود و محل جوش پس از خوب شدن جوش، روي پوست باقي مي‌ماند.
5. اگر پس از مدتي حدود يک‌سال جاي جوش از بين نرود، با درمان دارويي مي‌توان آن‌ را رفع کرد. اما توجه داشته باشيد که خود پوست در جهت ترميم خود حرکت مي‌کند و بايد زمان لازم را براي ترميم به آن داد. پيلينگ پوست نيز در شاداب شدن پوست و از بين رفتن جاهاي جوش‌هايي که سطحي‌تر است موثر خواهد بود. براي از بين بردن جاي جوشي که عميق‌تر است، مي‌توان از ليزر استفاده کرد که آن هم به نوبه خود مراقبت‌ها و شرايط خاصي را مي‌طلبد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: برچسب:جوش‌, تغذيه,
ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب