چسب‌های هورمونی جایگزین قرص‌های ضدبارداری
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

 امروزه روش‌های عمدتاً غیرخوراکی برای جلوگیری از بارداری در دنیا به بازار آمده و برچسب‌های مورد نظر حاوی مقداری هورمون هستند که با چسباندن روی بازو هورمون جذب بدن می‌شود.

 این روش‌ها عمدتاً به طور غیرخوراکی وارد بدن می‌شوند مانند برچسب‌هایی که وسط آن مقداری هورمون استروژن و پروژسترن قرار گرفته، روی پوست چسبیده می‌شود و به مرور از طریق پوست هورمون جذب بدن می‌شود.

چون هورمون از طریق پوست جذب بدن می‌شود عوارض داروهای جلوگیری از بارداری خوراکی را مانند تهوع و استفراغ به آن شکل ندارد.همچنین تداخل دارویی که مانع جذب هورمون‌ها می‌شود هم کمتر است.

در این روش هفته‌ای یک برچسب استفاده می‌شود و پس از مصرف 3 برچسب فرد استفاده از این وسیله را متوقف کرده و خونریزی می‌کند که در واقع دوره قاعدگی فرد محسوب می‌شود.

روش استفاده از رینگ(حلقه) که جزو راهکارهای نوین است :

این حلقه‌ها حاوی هورمون استروژن و پروژسترون هستند و به مدت 3 هفته داخل واژن قرار می‌گیرد و نیازی به مراجعه به پزشک نیست و توسط خود فرد قابل استفاده است.

در  این روش:

هورمون‌ها توسط مخاط واژن جذب می‌شوند و امکان جلوگیری از بارداری را فراهم می‌کنند. البته این دو روش هنوز در کشور موجود نیست.

یک نوع قرص‌‌های ضد بارداری در بازار موجود است که نوع پروژسترون آنها خاص است و در واقع مثل برخی هورمون‌های مردانه اثر دارند و برخی عوارض مانند افزایش وزن یا عوارض قبل از دوران قاعدگی آنها کمتر است.

 استفاده از روش طبیعی برای جلوگیری از بارداری

استفاده از روش طبیعی برای جلوگیری از بارداری عوارضی برای زوجین به همراه دارد :

‌جلوگیری طبیعی تقریباً از نظر متخصصان روش مناسبی محسوب نمی‌شود چون بالاترین درصد میزان خطا و بارداری را به همراه دارد ولی عوارض خاصی به طور معمول ذکر نشده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب