آبگوشت را حتماً با ترشی بخورید
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

در آبگوشت از ترکیبات غذایی سنتی خوبی استفاده می شود. از جمله خوراکی های استفاده شده در آن می توان به انواع حبوبات، سیب زمینی، سبزی ها و پیاز اشاره کرد.


آبگوشت یک غذای سنتی ایرانی مفید برای رشد بدن است.

 مواد غذایی که از مصرف این غذا وارد بدن می شود از تمامی 5 گروه موادغذایی است.

از گروه غلات که شامل استفاده نان در این غذاست.

گروه سبزی ها که از پیاز و انواع سبزی ها در آن به وفور استفاده می شود.

در برخی انواع آبگوشت از میوه نیز که معمولا به است در آن به کار برده می شود.

 

همچنین از گروه گوشت ها و مواد پروتئینی و در گروه لبنیات که معمولا بعد از مصرف آن ماست نیز خورده می شود.گوشت ها با داشتن آهن و ویتامین B12 و پروتئین برای دوره نقاهت بیماری ها و رشد کودکان بسیار مفید است. تداخل ویتامین های گوشت با سیب زمینی و حبوبات که آن ها نیز دارای انواع ویتامین ها و موادمعدنی و نشاسته ای، این غذا را به یک ترکیب بسیار غنی و ارزشمند تبدیل می کنند.


مراقب چربی بالای آبگوشت باشید خوردن گوشت و چربی های آن در افرادی که رشد آن ها کامل شده است و تحرک لازم را در طول روز ندارند توصیه نمی شود.

 

در سنین 40 سال به بالا، کودکان و بیماران قلبی نه تنها آبگوشت نباید بخورند بلکه انواع گوشت ها هم برای سلامتی بدن آنان مضر است. ادویه بیش از حد استفاده شده در آبگوشت از دیگر مضرات این غذاست: انواع ادویه مخصوصاً فلفل باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود. اما در صورت اضافه کردن بیش از حد ادویه ها در انواع غذاها به بیماری اعصاب و گوارش مبتلا خواهیم شد.

 

استفاده از این غذا همراه با ترشیجات از سوی متخصصان تغذیه توصیه می شود؛ زیرا گوشت ها به علت در اختیار گذاشتن آهن بالا به بدن، استفاده از ترشی و انواع ترشیجات باعث جذب هرچه بهتر آن به بدن می شود. البته در خوردن این ترشیجات نباید افراط شود و تا حد امکان شور نباشد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب