توت فرنگی، دوست مغز
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب
توت فرنگی میوه ای است سرشار از ویتامین c که مصرف آن باعث کاهش و تنظیم فشارخون می شود .
 توت فرنگی باعث کارایی بهتر مغز و افزایش سرعت عملکرد های آن نیز می شود . از خاصیت ضد پیری این میوه نیز نمی توان چشم پوشی کرد.

؛توت فرنگی، میوه ای شبیه توت است ولی كمی درشت تر، رنگش قرمز و طعم آن ترش و مطبوع است. بوته اش كوتاه و دارای برگهایی درشت و ساقه هایی باریك و خزنده است كه روی زمین می‌خوابد و ریشه می‌دواند.این میوه نه تنها میوه ای قلبی شکل است، بلکه از نظر گیاهشناسی بسیار برای سلامتی مفید شناخته شده است.

توت فرنگی در دنیای گیاهشناسی بعنوان منبعی از فنولها مشهور می باشد.در توت فرنگی ها موادی مانند آنتوسیانین و الاگیتانین وجود دارد که فنولها را رهبری می کنند. آنتوسیانینهای موجود در توت فرنگی نه تنها رنگ قرمز آن را بوجود می‌آورد بلکه بعنوان آنتی اکسیدانی قوی عمل می کند و ساختمان سلولها در بدن را محافظت نموده و از تخریب اکسیِدانها در بدن و ارگانها جلوگیری می‌نماید.فنول موجود در توت فرنگی از آن میوه ای محافظ قلب، ضد سرطان و ضد التهاب ساخته است.

خاصیت ضد التهاب موجود در توت فرنگی بدلیل فنولهای موجود در آن می‌باشد که عملکرد آنها کاهش فعالیت آنزیمی به نام سیکلواکسیِنایژ است ( این خاصیت را می‌توان در داروهایی نظیر آسپرین و ایبوپروفین نیز مشاهده نمود که باعث کاهش درد می‌شوند و از التهاباتی مانند رماتیسم و التهاب مفاصل و همچنین سرطان جلوگیری می‌کنند). تنها برتری که توت فرنگی بر این داروها دارد این است که مصرف مداوم آسپرین و ایبوپروفن باعث خونریزی داخلی(خونریزی معده) می‌گردد ولی مصرف زیاد توت فرنگی چنین نتیجه ای ندارد.

معجزه توت فرنگی چیست ؟
توت فرنگی میوه ای است سرشار از ویتامین c که مصرف آن باعث کاهش و تنظیم فشارخون می شود . توت فرنگی باعث کارایی بهتر مغز و افزایش سرعت عملکرد های آن نیز می شود . از خاصیت ضد پیری این میوه نیز نمی توان چشم پوشی کرد.

راز سلامتی توت فرنگی
مصرف منابع فیبر و مواد غذایی حاوی این عنصر طول عمر انسان را افزایش می دهد . چرا که فیبر از بروز بیماری هیا قلبی ، سرطان ، دیابت ، بیماری های تنفسی ، اختلالات روده ای و معده ای که بیماری های شایع هستند و به طور قابل ملاحظه ای می کاهد .مصرف توت فرنگی در زنان باردار احتمال مسمومیت حاملگی را تا 15 درصد می کاهد .مصرف میوه ، سبزی ها و غلات در ماههای قبل و نخست بارداری نقش بسزایی در جلوگیری از این بیماری که با افزایش فشارخون و ورم اندامها همراه می باشد دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: برچسب:توت فرنگی,مغز,,
ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب