همسران نازا بخوانند؟!
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب
وقتی تازه ازدواج کرده‌اید، همه می‌گویند مدتی خوش باشید. یک سال که گذشته زمزمه می‌کنند، نمی‌خواهید بچه‌دار شوید. قسمت بدترش این است که بعد از دو سه سالی زندگی نامزد گونه با همسرتان، وقتی شرایط مساعد شد و خواستید بچه‌دار شوید و این بار در جواب سوال‌های مردم گفتید بله می‌خواهیم بچه‌دار شویم، دیگر کار تمام است.

باید ظرف6 ماه بچه‌دار شوید وگرنه تا ابد از شما سوال می‌کنند چرا بچه‌دار نشدید؟ بچه‌دار نمی‌شوید؟ عیب از کدامتان است؟ یک دکتر خوب سراغ داریم. دکتر می‌روید؟ کدام دکتر؟ این دکترها چیزی سرشان نمی‌شود، این دکتری را که من می‌گویم برو… و این پرس و جوها این قدر ادامه می‌یابد تا به نتیجه برسد یا اعصاب و روان شما را کلا به هم بریزد.

وقتی پای صحبت زوج‌هایی که فرزند یا فرزندانی دارند، می‌نشینید می‌گویند خوش به حال کسانی که بچه ندارند، راحت سفر می‌کنند، راحت خانه اجاره می‌کنند و خرجشان خیلی کمتر است؛ اما با این وجود، آن‌ها هرگز حاضر نیستند نقش پدر و مادر را از دست بدهند.

یک پژوهش نشان داده است بیشترین میزان رضایت و حس خوشبختی میان زوج‌های جوانی که فرزند ندارند، دیده شده است؛ اما این تا چند سال اول زندگی است و پس از آن افسردگی و تنش در خانواده رو به فزونی می‌نهد.

همه می‌گویند داشتن فرزند، سختی‌های زیادی دارد و آدم خودش را فراموش می‌کند؛ اما با این همه چرا سعی می‌کنند دیگران را تشویق به بچه‌دار شدن کنند.

تجربه ثابت کرده است مشارکت زن و شوهر در پرورش کودکان و تلاش برای هدفی مشترک و دوست‌داشتنی، اغلب بنیان زندگی آنان را محکم‌تر می‌کند. این چنین است که گاه می‌بینیم فقدان کودک در زندگی یک زوج به سست شدن پایه‌های خانواده می‌انجامد. گرچه کوچک‌ترین واحد خانواده 2 نفر تعریف شده است؛ اما اغلب افراد هنگام ازدواج خود را زن و مردی که تا پایان عمر در یک رابطه 2 نفره باقی می‌ماند، تصور نمی‌کنند.

در حال حاضر ناباروری در بین همسران جوان یکی از 5 علت اصلی طلاق در کشور است، این درحالی است که به گفته نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی، ایران در ردیف 10کشور برتر دنیا در درمان ناباروری قرار دارد.براساس آخرین آمارها، حدود 3 میلیون نفر از همسران در ایران از مشکل ناباروری رنج می‌برند و هر سال حدود 15 درصد به تعداد زوج‌هایی که نمی‌توانند صاحب فرزند شوند، اضافه می‌شود.

به هر حال هر چند ناباروری زوج‌ها این روزها در بسیاری موارد و با صرف هزینه‌های کلان قابل درمان است، اما به گفته بیشتر پزشکان، چشم‌انداز باروری در بین زنان و مسوولان در ایران روشن است و بسیاری از زوج‌هایی که آرزو دارند صاحب فرزند شوند با چند سال تامل سرانجام صاحب فرزند می‌شوند، اما طی این مسیر با فراز و نشیب‌هایی همراه است که گاهی زوج‌ها را مستاصل می‌کند و به انسداد مسیر آنها به سوی موفقیت می‌انجامد. حتی هنوز بسیاری از خانواده‌ها هستند  با فهمیدن بروز اولین مشکل در راه داشتن فرزند، خود را می‌بازند و کشمکش بین آنها و خانواده‌هایشان آغاز می‌شود.

بسیاری از همسران، با تمام علاقه به زندگی و همسرشان، دچار آشفتگی و هراس از آینده می‌شوند.

تحمل نداشتن فرزند و ماندن در کنار همسر، برای بسیاری از همسران کابوس است، اما خیلی‌ها از این واقعه، برای خود فرصت ساخته‌اند

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب