ساخت سرور آپدیت برای آنتی‌ویروس Nod32
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

آنتی ویروس Nod32محصول شرکت Eset یکی از بهترین آنتی ویروسهای موجد در بازار میباشد که به دلیل سادگی و قدرت قابل قبول آن مورد توجه کاربران قرار دارد. اگر شما این سیستم را روی یک سیستم خانگی نصب کنید هنگام اولین آپدیت حجمی حدود 30 مگابایت را دانلود میکند ولی برای آپدیت‌های بعدی حجم بسیار کمتری را احتیاج دارد که با توجه به سرعت پائین اینترنت در کشور ما این یک امتیاز به شمار می‌‌آید.

حال فرض کنید شما Admin یک شرکت کوچک با 50 کامپیوتر میباشید تمام سیستمهای شما از آنتی ویروس Nod استفاده میکنند. برای آپدیت کردن آنتی ویروس تمام کامپیوتر نیاز به زمان، حجم بالای دانلود بالا و Username و Password معتبر میباشید که هر کدام از موارد ذکر شده هزینه برای شما دارند. تازه این درصورتی می‌باشد که تمام سیستمهای شما اجازه استفاده از اینترنت را داشته باشند که اگر اینطور نباشد مشکل شما چندبرابر میشود.

جدیداً تعدادی از سایتهای ایرانی اقدام به ایجاد سرورهای آپدیت کرده‌اند که شما میتوانید با مراجعه به این سایتها و دریافت آدرس سرور آپدیت و تنظیم آن در آنتی ویروسهای خود اقدام به آپدیت بدون نیاز به Username و Password کنید. که این مشکل Username و Password را حل میکند ولی هنوز مشکل زمان صرف شده برای آپدیت تک‌تک سیستمها و حجم بالای دانلود و دسترسی به اینترنت پابرجاست.

راه دوم استفاده از "پکهای آپدیت آفلاین" ارائه شده در اینترنت است. روش کار به اینصورت است که فایل زیپ شده آپدیت را از اینترنت دریافت میکنید و بعد از Extract کردن آن پوشه مورد نظر را برای تمام کاربران شبکه Share می‌کنید و در تمام سیستمها آدرس سرور آپدیت را تغییر میدهید (در ادامه توضیح داده خواهد شد) و به این روش شما خود دارای سرور آپدیت در شبکه محلی خود هستید و با هربار آپدیت کردن این سرور تمام آنتی ویروسهای شبکه بطور اتوماتیک و در زمانهای تعیین شده در آنتی ویروس آپدیت میشوند. تا اینجا شما دارای سرور آپدیت هستید و مشکل زمان، حجم بالای دانلود و Username و Password را حل کرده‌اید اما هنوز مشکلی نهان پا برجاست و آن عدم آپدیت منظم سایتها و ایجاد پکهای آپدیت آفلاین از طرف سایتهای ارائه دهنده میباشد. که این مشکل باعث نامنظم شدن زمان آپدیت میشود.

یه ضرب‌المثل چینی میگه "اگر می خواهی به گرسنه ای کمک کنی، به او ماهی نده، ماهیگیری یاد بده" حالا من بجای دادن آدرس سایتهای ارائه دهنده آپدیت به شما روش ساختن فایل و سرور آپدیت آنتی ویروس Nod32 را به شما آموزش میدهم، به امید اینکه مفید باشه.

برای شروع بهتره از نسخه ESET Smart Security Business Edition برای اینکار استفاده کنید، دلیلش هم این است که بتوانید برای تمام نسخه‌ای 64 بیت و 32 بیت آپدیت تهیه کنید. اگر از نسخه معمولی Nod32استفاده کنید فقط برای 32 بیت و یا فقط برای 64 بیت آپدیت ساخته میشود. که این بسته به انتخاب شما دارد.

برای تهیه آپدیت آفلاین یا همان سرور آپدیت به چند آیتم نیاز داریم:

1-            User و  Password معتبر برای آپدیت.

2-           فایل Licenses (nod32.lic)

آنتی ویروس Nod32 را باز کنید و دکمه F5 را فشار دهید تا وارد قسمت Advanced Setup شوید. (شکل1)

مطابق شکل1 در آدرس Update>Setup کلیک کنید تا وارد پنجره بعد شوید. (شکل2)

در این پنجره در تب Mirror همانند شکل2 گزینه Create update mirror را تیک بزنید. گزینه شماره2 را درصورتی انتخاب کنید که میخواهید این آپدیت را بصورت وب ارائه بدهید و در گزینه شماره3 آدرس پوشه‌ای را که میخواهید فایلهای آپدیت در آن ذخیره شود را وارد کنید و در آخر در قسمت Files>Availble version نسخه آنتی ویروس‌هایی که میخواهید به آنها سرویس بدهید را بر مبنای زبان انتخاب کنید. حال با انتخاب دکمه OK و تایید تمام تنظیمات به صفحه اصلی برنامه بروید و با وارد کردن User و  Password معتبر (که با کمی جستجو در اینترنت یافت میشود) آنتی ویروس را آپدیت کنید. با توجه به نسخه‌های انتخابی شما در شکل2 حجم آپدیت شما متغییر است. بعد از پایان آپدیت به پوشه‌ای که در شکل2 معرفی کردید بروید و کافیست پوشه را برای تمام کاربران شبکه Share کنید و آدرس سرور را در آنتی ویروس Clienها به پوشه Share شده تغییر دهید، یوزر و پسورد را حذف کنید و به همین راحتی شما سرور آپدیت را در شبکه خود راه‌اندازی کرده‌اید.

اما مثل اینکه مشکلی هست! بله تب Mirror مشاهده نمیشود. اینجاست که فایل Nod32.lic به کمک ما میاد. پنجره اصلی Nod را باز کنید و دکمه F5 را بزنید تا به پنجره Setup بروید، در این پنجره به آدرس Licenses بروید و از دکمه Add فایل Nod32.lic را اضافه کنید، (شکل3) حالا میتوانید تب Mirror را مشاهده کنید.

چند نکته درمورد فایل Nod32.lic وجود دارد، اولا این فایل را از کجا باید تهیه کرد؟ این فایل مجوزی هست که Eset به شما ارائه میدهد. یعنی شما باید از آنتی ویروس اورجینال استفاده کنید و اگر آنتی ویروس شما اورجینال نیست با کمی جستجو در اینترنت میتوانید این فایل را پیدا کنید که البته امکان دارد فایلی که پیدا میکنید تاریخ گذشته باشد و Nod32 آنرا قبول نکند ولی بازهم مشکلی نیست با عقب کشیدن تاریخ سیستم به قبل از تاریخ License این مشکل حل میشود. و البته نگران نباشید چون Eset کاری به تاریخ سیستم شما ندارد و جدیدترین آپدیت را به شما ارائه میکند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب