جلوگيري از بسته شدن ناگهاني برنامه‌ها
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب
اگر از سيستم‌عامل مك استفاده كرده باشيد، احتمالا تا به حال متوجه شده‌ايد كه كليد تركيبي Cmd+W يك پنجره يا تب را مي‌بندد، در حالي كه كليد تركيبي Cmd+Q كل برنامه را مي‌بندد.
مشكل اينجاست كه اين دو كليد نزديك يكديگر هستند و همين باعث مي‌شود، براحتي اشتباه كرد و برنامه را بست و احتمالا اطلاعاتي را هم از دست داد. بخصوص زماني كه از برنامه‌هايي چون گوگل كروم يا سافاري استفاده مي‌كنيد، وقتي تب‌ها را با هم مي‌بنديد، تمام اطلاعات به طور همزمان از دست مي‌رود و اگر دقت نكنيد، كل مرورگر بسته شده و بارگذاري دوباره آنها زمانبر و خسته‌كننده خواهد بود.

براي حل اين موضوع مي‌توان كليد Cmd+Q را به نقش ديگري اختصاص داد تا از بسته شدن ناگهاني برنامه‌ها جلوگيري كرد.

براي اين كار به System Preferences برويد و گزينه Keyboard را انتخاب كنيد. حال به تب Keyboard Shortcuts رفته و علامت كوچك بعلاوه (+) را زير پنجره انتخاب كنيد.

برنامه‌اي كه مي‌خواهيد كليد را به آن منتقل كنيد، انتخاب نماييد. حال عنوان منو را در گزينه Menu Title box انتخاب كرده و كليد ميانبر را به چيزي كه مايليد تغيير دهيد. با كليك روي گزينه Add، اين تركيب مستقيما اعمال مي‌شود و كافي است به برنامه ديگر برويد و منو را بررسي كنيد و مشاهده كنيد كه كليد تركيبي Cmd+Q با كليد ديگري جايگزين شده است.

متأسفانه از اين روش مي‌توان براي هر نرم‌افزاري استفاده كرد و نمي‌شود آن را به صورت كامل جايگزين كرد، از اين رو يكي دو نرم‌افزار كه وجود اين ترفند در آنها ضروري است، گزينه مناسبي خواهد بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب