جست و جوی بهتر در گوگل
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

 

کمتر کاربری است که برای جستجوی خود در دنیای اینترنت از گوگل استفاده نکند. اما همین گوگل که همیشه بهترین نتایج جستجو را برای شما به ارمغان می آورد، برای جستجوی بهتر ترفندهای خاصی را در خود نهفته است. با استفاده از این ترفندها که تا قسمتی شما را به وجد خواهند آورد میتوانید بهترین نتیجه جستجو را در گوگل مشاهد کنید.
 

 

یک پیش درآمد: معنی گوگل
گوگل بر گرفته شده از کلمه Googlo که به معنی "یک عدد یک و صد صفر جلوی آن" است که "توسط میلتون سیروتا" پسر خواهر "ادوارد کاسنر" ریاضیدان آمریکایی اختراع شده است. این موضوع که "یک عدد یک و صد صفر جلوی آن" در واقع نوعی شعار و در واقع مقصود موضوع است. بدین معنی که گوگل قصد دارد تا سرویس ها، اهداف و اطلاع رسانی و اطلاعات خود را تا آن مقدار در وب در جهان گسترش دهد.

کشف کنید که چه کسانی به شما لینک هستند
بعضی کلمات، وقتی با یک دونقطه دنبال شوند، یک معنای ویژه ای را برای گوگل خواهند داشت. یکی از بیشترین کلمات برای گوگل عملگر :link است. پرسش :link به شما مقصد URL را نشان میدهد. برای مثال، link:www.tarfandestan.com به شما تمام صفحاتی را که به سایت ترفندستان لینک هستند را نشان میدهد. شما در مقابل این عملگر فقط میتوانید آدرس اینترنتی بنویسید نه موضوع جستجوی خود را.

راهنمائی های کلی
از زمانی که گوگل فقط صفحات وبی را که حاوی تمام کلمات موضوع شماست را میگردد، تصحیح یا محدود کردن جستجو شما خیلی ساده است، چرا که شما کافیست تا کلمات بیشتری را در مورد موضوع خود به جستجوی قبلی خود اضافه کنید. با اضافه کردن کلمات بیشتر، نتیجه شما شامل زیر مجموعه صحیحتر و دقیقتر خواهد بود.

منع کردن واژه ها
شما میتوانید (ترفندستان) تا کلمه ای را از جستجوی خود با گذاشتن علامت منفی ("-") در جلوی آن محروم کنید (مطمین شوید که یک فاصله قبل از علامت منفی بدهید).

جسـتجوهای عبارتی
در گوگل میتوانید تا با اضافه کردن علامت نقل قول، عبارتها یا اصطلاحات را نیز جستجو کنید. کلمان میبایست داخل علامت نقل قول دوبل ("مانند این!") باشند (مگر اینکه کلمات ویژه یا ترکیبی باشند که "+" لازم داشته باشند).

محدود به Domain
بعضی از کلمات به همراه یک دونقطه برای گوگل معنای بخصوصی را دارند. یکی از این کلمات عملگر :site است. این کلمه به همرا آدرس دامین در جلوی آن باعث میشود تا جستجوی شما فقط در دامین یا سایت معین شده باشد. site:tarfandestan test واژه test را در فقط سایت ترفندستان جستجو میکند.

با دسته بندی جستجو کن
فهرست راهنمای گوگل (درhttp://directory.google.com) راه آسانی را برای جستجو فراهم می کند. برای مثال اگر شما دارید برای «سمند» جستجو می ﮐنید، شما می توانید با جستجو در دسته ادبیات> شاهنامه، فقط صفحه های مربوط به «سمند» را پیدا ﮐﻨﻴﺪ و صفحه های مربوط به خودرو سمند و یا هر معنی دﻴﮕﺭ سمند را نشان نمی دهد. پژوهش در دسته مورد علاقه، به شما اجازه می دهد که نتیجه پژوهش را به صفحه های مناسب خود محدود کنید.

جستجوی پیشرفته
گاهی وقتها شما می تواﻧﻴﺪ با اضافه کردن واژه های بیشتر به واژه مورد پژوهش، نتیجه جستجو را محدودتر ﮐﻨﻴﺪ تا آن ﭼﻴﺰی را که می خواستید بگیرید ولی گوگل ترفندهای مختلفی را برای جستجو دارد که به شما اجازه می دهد:
پژوهش را به صفحه های سایت داده شده ای محدود کند.
صفحه هائی که از سایت مشخصی هستند را منع کند.
جستجو را به صفحه هائی که در زبان مشخصی هستند محدود کند.
همه صفحه هائی که به صفحه وب داده شده وصل هستند را پیدا کند.
صفحه های وبی که به صفحه وب داده شده مربوط هستند را پیدا کند.
صفحه جستجو پیشرفته گوگل، اعمال کردن خواص متعدد را به پژوهشتان را آسانتر می کند

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب