بیماریهای نوروژنتیک
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب
دبیر علمی اولین همایش بین‌المللی بیماریهای نوروژنتیک:
ازدواج‌های فامیلی مهمترین علت بیماریهای نوروژنتیک در کشور است

 دبیر علمی اولین همایش بین‌المللی بیماریهای نوروژنتیک گفت: ازدواج‌های فامیلی مهمترین علت بیماریهای نوروژنتیک در کشور هستند.

غلامرضا زمانی در اولین همایش بین‌المللی بیماریهای نوروژنتیک اظهار داشت: بیماری‌های نوروژنیک به بیماریهای عصبی می‌گویند که منشاء ژنتیکی دارند و از جمله این بیماریها می‌توان به بیماری‌های اسکلتی، عصبی، عضلانی اشاره کرد.

وی افزود: در حال حاضر بیماریهای نوروژنتیک در کشور به لحاظ ازدواج‌های فامیلی بالاست البته نه تنها در کشور ما بلکه این موضوع در دنیا شایع است.

زمانی تصریح کرد: در نقاطی که ازدواج‌های فامیلی وجود دارد این نوع بیماری‌ها بیشتر دیده می شود.

وی گفت: با پیشرفت در تشخیص این بیماریها در کشور دست پزشکان برای درمان آنها بیشتر باز شده و با توجه به اینکه علت برخی بیماریها هنوز مشخص نیست آینده درمانی خوبی را خواهند داشت.

زمانی خاطرنشان کرد: مهمترین امید در درمان بیماریهای نوروژنتیک اصلاح ژن است که پیشرفت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است به طوری که به عنوان مثال در آینده نزدیک به جای اینکه شاهد داروهایی باشیم که فقط جنبه فارموکولوژیک دارند داروهایی را خواهیم دید که بر ژنها هم اثر خواهند گذاشت و تغییر و تحولات زیادی در درمان بیماریهای ژنتیک ایجاد خواهند کرد.

دبیر علمی اولین همایش بین‌المللی بیماریهای نوروژنتیک ادامه داد: در خصوص وضعیت درمان این بیماریها تفاوتی بین کشور ما با سایر کشورها نیست اما فقط باید استانداردهای ارائه خدمات را بالا ببریم.

وی اضافه کرد: اصلاح ژن در حال حاضر در عرصه انسانی باید گفت که این روش در برخی بیماریهای نقص ایمنی از جمله دو بیماری این حوزه درمان موفقی داشته است و همچنین در بیماریهای بدخیم که بیمار مورد پیوند مغز و استخوان قرار می‌گیرند جواب داده است.

زمانی خاطرنشان کرد: سایر پیشرفت‌ها در زمینه اصلاح ژن در مرحله تحقیقات است.

وی در مورد اپیدمویولوژی بیماریهای نوروژنتیک گفت متاسفانه در حال حاضر بانک اطلاعات مشخصی از این بیماریها در کشور نداریم اما دیده شده در نقاطی از کشور که ازدواج‌های فامیلی زیاد است این بیماری بیشتر مشاهده می‌شود.
 

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب