افزایش ۱۰۰درصدی تجاوز به سربازان زن در آمریکا
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

طبق آمار رسمی منتشره از سوی ارتش آمریکا حاکی از رشد ۱۰۰ درصدی موارد تجاوز به سربازان ارتش آمریکا طی شش سال اخیر، است. بنابر این گزارش، این آمار از 665 مورد در سال 2006 به 1313 مورد در سال گذشته رسیده است. این گزارش تصریح می‌کند که بیشتر قربانیان این جرایم، سربازان زن جوانی بوده‌اند که از پایگاهی به پایگاه‌های دیگر ارتش آمریکا منتقل شده بودند.
به نقل از روزنامه «واشنگتن تایمز»،با وجود افزایش آمار تجاوز به سربازان زن حاضر در ارتش آمریکا در
۶ سال اخیر، ارتش این کشور نیروهای زن بیشتری را به خطوط مقدم اعزام می‌کند و آن‌ها را در مجاورت بیشتر با مردان قرار می‌دهد.
این گزارش می‌افزاید، رویه کنونی در افزایش سربازان زن مطمئنا جدا از عوامل دیگر، موجب ادامه این روند و افزایش تهاجم بر علیه این سربازان می‌شود.

این رفتار ارتش آمریکا موجب به وجود آمدن سوالاتی از سوی تحلیلگران نظامی در زمینه تاثیر و چرایی این رفتار، شده است.

پنتاگون اعلام کرده است که در سال جدید 14000 نیروی زن در ارتش این کشور به عنوان نیروهای پشتیبان نیروهای زرهی استخدام می‌شوند. در حال حاضر زنان 14درصد از ارتش 570 هزار نفری آمریکا را تشکیل می‌دهند.

تاکنون همراهی سربازان زن با سربازان زرهی و شرکت در عملیاتهای زرهی ممنوع بود. اما با تغییر قوانین که اخیرا در دستور کار ارتش این کشور قرار گرفته، به معنی مجاورت بیشتر زنان در واحدهای کوچک خارج از پایگاه های نظامی و نزدیک میدان نبرد، با مردان است.

«الین دونلی» مدیر «مرکز آمادگی نظامی آمریکا» عقیده دارد که با استخدام این 14000 نیروی جدید، پست‌های بسیار کمی می‌ماند که حضور زنان در آن‌ها ممنوع است و به عقیده او این بخشی از راهبرد نهایی باراک اوباما در وارد کردن مستقیم زنان به میدان جنگ، است.

او می‌گوید: "آمار بالای جرایم تجاوز به عنف در ارتش، باید ارتش را قانع کند که از اعزام زنان به میدان نبرد خودداری کند. آن‌ها باید توجه کنند که آمار جرایم تجاوز جنسی در ارتش، تا 97 درصد افزایش یافته که 95 درصد قربانیان این جرایم را سربازان زن تشکیل داده‌اند. مقامات پنتاگون باید واقعیت‌ها را ببینند. این اعداد و آمار همگی بر اساس تجربیات واقعی هستند و نه نظریه‌های اجتماعی مربوط به کمال انسانی."


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب