پسوریازیس
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

افراد مبتلا به پسوریازیس ممکن است در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقي قرارداشته باشند.

دکتر جوئل جلفان استادیارپوست واپیدمولوژی دانشگاه پنسیلوانیا میگوید:

التهاب بیش ازحد از ویژگی‌های عمده بیماری پسوریازیس است و التهاب مزمن نیز یکی ازخصوصیات مقاومت به انسولین، چاقی، کلسترول غیرطبیعی و بیماریهای قلبی وعروقی است.

این کارشناس متوجه شده است که تحقیقات اخیر درباره شرایط مقاومت به انسولین، چاقی، کلسترول غیرطبیعی و بیماری‌های قلبی و عروقی با بیماری پسوریازیس مرتبط است. این امر برای بیماران مبتلا به پسوریازیس به ویژه پسوریازیس مزمن مهم است و چنین بیمارانی باید خود را برای بررسی این شرایط جدی پزشکی تحت نظر قراردهند.

پژوهش‌های جدید حاکی از آن است که افرادی که نقاط بیشتری از پوستشان دچار پسوریازیس شده است، بیشتر در معرض سندرم متابولیک (مجموعه‌ای از چاقی، فشار خون بالا، مقاومت به انسولین و میزان بالاتری از گلیسیرید)هستند که همه این علائم با خطر بیماری قلبی مرتبط است.

درتحقیقی دیگرنیز نتایج حاکی از آن بود که افراد مبتلا به پسوریازیس شدید پنج سال زودتر ازسایرافراد می میرند و 50 درصد ازاین مرگ ها به علت بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است.

به گفته دکترJoel Gelfan ، گرچه تمامی این گزارشات رابطه‌ای را بین پسوریازیس و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی نشان میدهد، اما رابطه علت و معلولی آن هنوز ثابت نشده است و تحقیقات بیشتری برای صحه گذاشتن به این گزارشات نیاز است.

بيماري پسوریازیس بيماري شايع پوستي است که با پلاكهاي قرمز رنگ همراه با پوسته ريزي مشخص مي شود. پسوريازيس اشكال گوناگون با شدتهاي متفاوت داشته و مسري هم نمي‌باشد. حداقل يك درصد از مردم جهان به اين بيماري مبتلا هستند.

پسوريازيس اغلب در سنين جواني شروع مي‌شود، اما مي‌تواند در هر سني از دوران نوزادي تا سنين كهولت شروع شود. هم زنان و هم مردان تقريباً به يك نسبت به اين بيماري مبتلا مي‌شوند. در حال حاضر اين بيماري درمان قطعي ندارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب