سرطان سينه در آقايان!
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

پزشکان انگليسي هشدار داده اند که شمار مردان مبتلا به سرطان سينه در جهان، رو به فزوني نهاده و اين بيماري قربانيان زيادي را از ادامه حيات باز مي دارد؛ قربانياني که يا از بيماري خويش آگاه نيستند و يا بسيار دير به پزشک متخصص مراجعه مي کنند.
پزشکان طي گزارشي به بررسي شيوع سرطان سينه در ميان مردان پرداخته و بر اين نکته تأکيد کرده اند که بسياري از آقايان نسبت به احتمال ابتلاي خود به اين بيماري ناآگاه هستند و آن را به اشتباه نوعي بيماري زنانه به شمار مي آورند!
تشخيص بيماري در نيمي از مردان مبتلا به اين نوع سرطان، غالباً زماني اتفاق مي افتد که بيماري پيشرفت کرده و به مراحل حاد خود رسيده که بالطبع به سختي مي توان بيمار را براي درمان ياري کرد.
پزشکان انگليسي مي افزايند که مردان بايد ظهور توده هاي بدون درد در سينه، جدي گرفته و جهت تشخيص دقيق به پزشک متخصص مراجعه کنند.
آنان بر اين باورند که نديده گرفتن اين توده ها (به سبب بدون درد بودن آنها)مي تواند زمان کافي را براي رشد و توسعه در اختيار تومورها قرار داده و شرايط حادّي را براي بيمار به وجود آورد که قاعدتاً جبران آن بسيار دشوار خواهد بود.
اگر ظهور اين سرطان در مراحل نخست در بدن بيمار تشخيص داده شود، در حدود 75 تا 100 درصد امکان بهبود کامل فرد وجود دارد. با اين وجود غفلت در اين زمينه مي تواند باعث تشخيص ديرهنگام بيماري شده و گسترش بيش از حد آن در بدن، امکان درمان کامل بيمار تا 30 درصد کاهش مي دهد.متخصصان سرطان سينه اعتقاد دارند که نکته مهم و نگران کننده در ارتباط با شيوع سرطان سينه در ميان آقايان، اين است که هنوز بسياري از افراد نسبت به اين مورد بطور کامل آگاهي ندارند که در اين زمينه بايد اطلاع رساني گسترده اي صورت گيرد.
بر اساس آمارهاي موجود بسياري از مبتلايان پس از گذشت مدتي طولاني بعد از مشاهده توده در سينه، به پزشک مراجعه مي کنند که اين زمان بسيار دير است چون سرطان به طور گسترده توسعه يافته و امکان درمان را به همين ميزان با مشکل رو به رو ساخته است.به همين علت به نظر مي رسد انجام اطلاع رساني وسيع در اين زمينه در سطح جوامع مختلف، يکي از ضرورت هاي پزشکي است و بي ترديد آگاه سازي مردان از خطري که در کمين آنهاست، مي تواند از شيوع اين سرطان جلوگيري کند.
پزشکان مي افزايند که شيوه هاي درمان سرطان سينه در مردان به همان کارآمدي شيوه هاي اين نوع سرطان در زنان است به شرط آنکه پزشک معالج، مجال آن را پيدا کند تا بيماري را در مراحل نخست ابتلا، تشخيص داده و درمان کند.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب