Web Photo Gallery
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

● ذخیره فایل در قالب GIF

تنظیمات قالب بندی GIF را در پالت Optimize وارد کرده و سپس از منوی FileSave Optimized برای ذخیره تصویر بصورت فایل GIF استفاده کنید. برای درک جزئیات بیشتر در خصوص ذخیره فایل های GIF، به کار عملی ۲ همین بخش مراجعه نمائید.

 

● نحوه ساخت تصاویر جاوا اسکریپت حساس به وضعیت ماوس

انیمیشن های دو حالته فایل های گرافیکی هستند که در هنگام جابجایی نمایشگر ماوس بر روی نقطه معینی از طرح تغییر می یابند. این انیمیشن ها برای ایجاد جذابیت در لینک ها بخصوص در قسمت های گرافیکی که بطور واضح مشخص نشده اند مفید می باشد. ویژگی دو حالته شامل یک مرحله وضعیت عادی، یک وضعیت جابجایی ماوس و یک وضعیت کلیک است. در این کار عملی برای هر یک از این وضعیت ها یک تصویر ایجاد خواهیم کرد. برای بررسی در خصوص افکت دو حالته، در این کار عملی یک دکمه اولیه ایجاد می کنیم، سپس وضعیت آن را تغییر می دهیم. بعد از آنکه دکمه هر سه وضعیت مربوط به آن ایجاد شدند باید کد HTML آن، بعلاوه گرافیک های مربوط به آن را ذخیره کنید و سپس کد تولید شده را در صفحة مورد نظر خود قرار دهید.

 

● ایجاد یک فایل جدید در Image Ready

در برنامه Image Ready گزینه FileNew را انتخاب کنید تا کادر محاوره ای New Document نمایان شود بطوریکه بتوانیــد یک فایل جدید ایجاد کنید. در این کار عملی، سندی با نام Rollover Test ایجاد کرده و مقادیر عرض و ارتفاع آن را ۱۰۰ تعیین کنید. سپس دکمه رادیویی White را برای تعیین پس زمینه سفید انتخاب کرده و OK را کلیک نمائید.

 

● ایجاد دکمه

رنگ پیش زمینه ای که می خواهید در تصویر دکمه از آن استفاده کنید را انتخاب نمائید. سپس ابزار Elliptical Marquee را انتخاب کنید و در حالیکه کلید Shift را پائین نگه داشته اید در داخل تصویر یک دایره ترسیم کنید. از ابزار سطل رنگ (Paint Bucket) برای پر کردن شکل دکمه با رنگ تعیین شده در قسمت پیش زمینه استفاده کنید.

 

● افزودن افکت لایه

برای ایجاد حالت سه بعدی گزینه LayerLayer StyleBevel and Emboss را انتخاب کنید. پارامترهای مورد نظرتان را در پالت Bevel and Emboss ای که نمایان می شود تعیین کنید. در صورت تمایل می توانید برای ایجاد یک شکل طبیعی تر از دکمه، از افکت Outer Glow استفاده کنید. تنها کافی است بر روی گزینه Outer Glow که در سمت چپ کادر محاوره ای Layer Style قرار دارد کلیک کنید و گزینه ها را انتخاب کنید. همانند شکل زیر:

 

● کپی از لایه موجود

از منوی پالت Layers گزینه Duplicate Layer را انتخاب کنید تا دکمه و افکت های آن در لایه جدیدی کپی شوند. گزینه Duplicate Layer را مجدداً انتخاب کنید بطوریکه سه لایه ایجاد شود که هر یک همان دکمه را نشان می دهند.

 

● رنگ آمیزی دکمه ها

در پالت Layers، اولین لایه کپی شده را انتخاب کنید و سپس کادر محاوره ای Inner Glow Layer را باز کنید. رنگ سبز روشن را به آن اضافه کرده وOK را کلیک نمائید. به پالت Layers برگشته و دومین لایه کپی شده را انتخاب کنید. سپس مطابق شکل زیر تنظیمات مربوطه را در آن اعمال کنید.

 

● ایجاد وضعیت های دو حالته

برای باز کردن پالت Rollovers گزینه WindowActions را انتخاب کنید. از منوی پالت Actions، گزینه New Rollover State را انتخاب کنیدو سپس دکمه Play را در پالت Ations انتخاب کنید تا وضعیت های Over State و Down State ایجاد شود. در این مرحله شما باید سه وضعیت داشته باشید: Normal ، Over و Down (البته برنامه Image Ready بدون نیاز شما به کدنویسی کدهای جاوا اسکریپت مربوطه را ایجاد می کند).

 

● ضمیمه کردن لایه ها به وضعیت ها

در پالت Actions وضعیت Normal را انتخاب کنید. در پالت Layers، لایه ای را که مایلید در وضعیت عادی دکمه نشان داده شود، انتخاب کنید. این مرحله را برای وضعیت Over و Down نیز تکرار کنید. برای ذخیره فایل گزینه FileSave Optimized را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که FormatHTML and Images انتخاب شده باشد.

 

● نحوه ساخت یک گالری وب

ویژگی Web Photo Gallery فتوشاپ یکی از بزرگترین روش ها برای ایجاد یک صفحة وب است که شامل عکس های کوچکی است که در یک پوشه قرار دارند و هر کدام به یک عکس بزرگ لینک شده اند. هر شخصی که می خواهد پوشه ای از عکس های خود را به وب منتقل کند می تواند از این شیوه استفاده کند. این شیوه در واقع تکنولوژی Actions فتوشاپ را بکار می گیرد. کاربران تصاویر را داخل یک پوشه قرار می دهند، پارامترهای مربوطه را تعیین می کنند و کار را شروع می کنند. اسکریپت اجرا شده و همه چیز در یک چشم به هم زدن درست می شود. ایجاد کد مربوطه، بهینه سازی تصاویر و کوچک کردن و ایجاد تمامی لینک های مربوطه و مورد نیاز در این قسمت انجام می شود.

 

انتخاب Web Photo Gallery

در فتوشاپ گزینه FileAutomateWeb Photo Gallery را انتخاب کنید تا کادر محاوره ای Web Photo Gallery باز شود. یک محیط طرح بندی صفحه را از منوی کشویی Styles انتخاب کنید. عکس های کوچک را در طرف راست کادر محاوره ای مشاهده کرده و نتایج را ارزیابی نمائید.

 

● تعیین منبع و مقصد فایل ها

در قسمت Folders بر دکمهBrowser کلیک کنید. سپس به دنبال پوشه ای بگردید که عکس های اولیه شما در آن قرار دارند. گزینه Choose را برای بستن کادر محاوره ای Select Image Directory کلیک کنید. اکنون در دکمه Destination کلیک کرده و به دنبال پوشه مقصدی که فایل های حاصله در آن کپی خواهند شد بگردید. برای انتخاب شدن این پوشه دکمة Choose را کلیک کنید.

 

● نام و تاریخ سایت

از منوی Options گزینه Banner را انتخاب کرده و در قسمت پائین کادر محاوره ای، فیلدهای مناسب را پر کنید. از جمله نام سایت، تاریخ و اطلاعات مربوط به عکاس. همچنین می توانید نوع و شیوه نمایش تاریخ، نوع فونت و اندازه فونت مورد نظرتان را نیز تعیین کنید.

 

● تغییر اندازه تصاویر

از منوی Options گزینه Large Images را انتخاب کنید تا گزینه های بیشتری مشاهده شوند. در صورتی که مایلید تصاویر اصلی که در نتیجه انتخاب عکس کوچک باز می شوند تغییر اندازه یابند، گزینة Resize Images را انتخاب کنید. در حالیکه این کادر فعال است می توانید از منوی کشویی مجاور، اندازه تصویر را انتخاب کرده و مقدار فشرده سازی JPEG را نیز در منوی کشویی JPEG Quality تعیین کنید. برای وارد کردن یک مقدار فشرده سازی معین از منوی JPEG Quality یک مقدار را انتخاب کنید.

 

● تعیین طرح بندی صفحه

از منوی کشویی Options گزینه Thumbnails را انتخاب کنید. برای آنکه از نام فایل یا متن نگهداری شده در قسمت File Info بصورت یک عنوان استفاده شود، گزینة مربوطه را انتخاب کنید. پارامترهای فونت و پارامترهای مربوط به تعداد ستون ها و ردیف های صفحة ایجاد شده را نیز تعیین نمائید.

 

● ساخت یک گالری آزمایشی

دکمة OK را برای ایجاد گالری کلیک نمائید. فتوشاپ فایل ها را باز می کند، فشرده سازی را به آنها اعمال کرده و در نهایت فایل ها را به پوشه مقصد تعیین شده در مرحله دوم کپی می کند. پس از اتمام عملیات ساخت گالری، فتوشاپ آنرا در یک مرورگر باز می کند تا نتیجه نهایی را مشاهده کنید. برای آزمایش لینک ها و اطمینان از آنکه همه چیز بدرستی کار می کند بر روی هر یک از عکس ها کلیک کنید.

 

در فتوشاپ از دو شیوه کاری می توان استفاده کرد. یکی از آنها که پایه ای است و در واقع شیوه مناسبی جهت پردازش تصاویر در فتوشاپ است. شیوه کاری دیگری که می توان در فتوشاپ بکار برد، استفاده از اعمال دینامیک و پویاست، در واقع این مرحله شامل استفاده از افکت های جذابی است که می توانید آنها را با استفاده از فیلترها و فرامین ویژه فتوشاپ ایجاد کنید. مباحثی که تا این بخش مورد بررسی قرار گرفت همگی به شیوه اول یعنی پردازش تصویر مربوط می شد. از جمله چرخش، برش قسمتهای معین یک تصویر، رنگ آمیزی و… . داشتن تبحر در این مسائل نسبت به توانایی و داشتن تجربه در ایجاد افکت های ویژه، بیشتر مورد نیاز است.

 

در حقیقت بکارگیری افکت های ویژه جنبه تفریحی و سرگرم کننده دارد.

 

در کارهای عملی این بخش از کتاب، مجموعه افکت های ویژه ای مورد بررسی قرار می گیرند که می توانید به آسانی آنها را در فتوشاپ بکار بگیرید.

 

در اغلب موارد افکت ویژه مناسب، در نتیجه استفاده صحیح از ابزارهای انتخابگر ایجاد می شود. به عبارت دیگر با دقت در انتخاب ناحیه مورد نظر، افکت تنها به همان بخش انتخابی و برگزیده از تصویر اعمال می شود. یک افکت مناسب از ترکیب دو یا چند فیلتر با سایر افکتهایی که به تصویر اعمال می شوند بدست می آید. یا با اعمال آنها به بخش های معین، می توانید افکت های حرفه ای و مشخصی را ایجاد کنید.

 

البته بهتر است علاوه بر فیلترهایی که در این بخش بررسی می شوند، فیلترهای Artistic و Brush Strokes را نیز بررسی کنید. این فیلترها داخل یک رابط فعل و انفعالی بانام Filter Gallery ترکیب می شوند که به شما این امکان را می دهد تا چندین افکت فیلتر را در یک زمان ترکیب کنید.

 

در کارهای عملی این بخش به بررسی گزینه های مختلف افکت های ویژه می پردازیم. در فتوشاپ و در نسخه CS آن بیش از یکصد فیلتر مختلف قرار دارد. در این بخش برخی از آنها را انتخاب کرده و به بررسی شان می پردازیم، سپس آنها را با یکدیگر ترکیب می کنیم (همانند فیلترهای blur یا lighting).

 

● نحوه استفاده از حالت های ترکیبی

حالت های ترکیبی یکی از سریعترین روش هایی هستند که در افکتهای تصویری فایل های فتوشاپ مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع آنها بصورت فرامین از قبل آماده شده هستند. عملکرد اولیه یک حالت ترکیبی مقایسه دو سری از داده های پیکسلی و ترکیب آنها به دو روش مختلف است. هر چند امکان نوشتن مباحث جامعتری در نحوه عمل افکت ها با در نظر گرفتن گزینه های مختلف آنها وجود دارد، اما بطور معمول و در اغلب موارد کاربران فتوشاپ با بکارگیری تصادفی تنظیمات به شکل نهایی می رسند.

 

● حالت های ترکیبی در پالت Layers

برای باز کردن پالت Layers گزینه WindowLayers را انتخاب کنید. منوی کشویی Blending Mode در بالای پالت قرار دارد. یکی از لایه ها را در لیست پالت انتخاب کرده و در حالیکه در آن کلیک می کنید دکمه ماوس را پائین نگه دارید. محتوای لایه انتخاب شده با تمام لایه های زیر آن مقایسه می شود تا نتیجه مناسبی بدست آید. به خاطر داشته باشید که نمی توانید حالت های ترکیبی را به لایه Background اعمال کنید.

 

● حالت های ترکیبی در ابزارهای Paint

شما می توانید هر یک از ابزارهای نقاشی یا ابزارهای مربوط به ترسیم اشکال (Shape) را انتخاب کرده و حالت های ترکیبی را در آنها اعمال کنید. بدین منظور، در حالیکه یکی از این ابزارها را انتخاب کرده اید، گزینه ای را از منوی Mode در نوار Options انتخاب کنید. این روش حالت های ترکیبی مقادیر را از رنگ های نقاشی یا داده های اصلی (اگر از ابزار Clone Stamp یا History Brush استفاده می کنید) با تصویر قرار گرفته در زیر مقایسه می کند. حالت های ترکیبی در ابزارهای زیر در دسترس شما هستند:

Airbrush، Paintbrush، Clone Stamp، History Brush، Gradient و Shape.

 

● حالت های ترکیبی در فیلترها

پس از اعمال فیلتر، گزینه EditFade را انتخاب کنید. کادر محاوره ای Fade با یک نوار لغزنده به نام Opacity و یک منو به نام Mode نمایان می شود. حالت مورد نظرتان را از منو انتخاب کرده و سپس دکمه OK را برای اعمال آن افکت، کلیک کنید.

 

● حالت های ترکیبی در فایل ها

گزینه EditFill را برای اجرای کادر محاوره ای Fill انتخاب کنید. از منوی Use گزینه Foreground Color یا Background Color را انتخاب کرده و سپس از منوی Mode حالت ترکیبی مورد نظرتان را انتخاب نمائید. در صورت تمایل می توانید در کادر متنی Opacity مقداری را بر حسب درصد وارد کرده تا میزان شفافیت در حالت انتخاب شده تغییر کند. در اینجا حالت های ترکیبی تصویر اصلی با رنگ پس زمینه و پیش زمینه مقایسه شده اند.

 

● حالت های ترکیبی در پر کردن فایل ها با الگوها

برای اجرای کادر محاوره ای Fill گزینه EditFill را انتخاب کنید. از منوی Use گزینه Pattern را انتخاب کرده و از لیست Custom Pattern یکی از طرح ها و الگوهای از پیش ایجاد شده را انتخاب نمائید. در صورت تمایل می توانید در کادر متنی Opacity مقداری را برحسب درصد وارد کرده تا میزان شفافیت در حالت انتخاب شده تغییر کند. در این نمونه حالت های ترکیبی مقادیر الگوها با تصویر اصلی مقایسه شده است.

 

● حالتهای ترکیبی در History

از مراحل کار عملی ۴ بخش ۷ برای تعین منبع History استفاده کنید. سپس برای اجرای کادر محاوره ای Fill گزینه EditFill را انتخاب کنید. از منوی Use گزینه History را انتخاب کرده و سپس از منوی Mode حالت ترکیبی مورد نظرتان را انتخاب نمائید. در صورت تمایل می توانید در کادر متنی Opacity مقداری را برحسب درصد وارد کرده تا میزان شفافیت در حالت انتخاب شده تغییر کند. در اینجا نیز حالت های ترکیبی تصویر با نمونة موجود در History مقایسه می شوند.

 

● نحوه ایجاد یک افکت نورانی با کشیدن مسیر

می توان در اطراف یک آبجکت مشخص یا یک تصویر افکتی همانند هاله ای از نور را که به نرمی با رنگ زمینه ترکیب شده است ایجاد کرد. این افکت زمانیکه آبجکت شما در یک زمینه سیاه یا سفید قرار داشته باشد، زیباتر خواهد بود.

 

باز کردن فایل و ترسیم مسیر مورد نظر

گزینه File Open را انتخاب کرده و فایلی که قصد اعمال تغییرات بر روی آن را دارید انتخاب کنید. ابزار Pen را از جعبه ابزار انتخاب کنید. از تکنیک ها و روش هایی که در بخش سوم توضیح داده شده برای ترسیم یک مسیر در اطراف آبجکت و شیء مورد نظر استفاده کنید.

 

● انتخاب محیط خارجی آبجکت

گزینه WindowPaths را برای باز شدن پالت Paths انتخاب کنید. در حالیکه عنوان Paths انتخاب شده است، از منوی پالت گزینه Make Selection را انتخاب کرده و سپس در کادر محاوره ای Make Selection دکمة OK را کلیک نمائید. سپس برای غیرانتخابی کردن آبجکت و انتخاب شدن زمینه گزینه SelectInverse را انتخاب کنید.

 

● انتخاب رنگ نور

در رنگ نمونه Foreground دو بار کلیک کنید. بعد از باز شدن کادر انتخابگر رنگ، یک رنگ را برای نور مورد نظر انتخاب کرده و سپس برای بسته شدن کادر انتخابگر رنگ دکمة OK را کلیک نمائید.

 

● ساختاربندی تنظیمات

ابزار Brush را از جعبه ابزار انتخاب کنید. در نوار Options نوار لغزنده Pressure را تا مقدار ۸% یا ۱۰% کشیده و قلمی با نرمی خیلی زیاد را انتخاب کنید. آیکون Brush را کلیک کرده و سپس نوار لغزنده Master Diameter را برای تعیین اندازه قلم جابجا کنید. آیکون Airbrush را در نوار Options انتخاب کرده و مقدار Opacity و Flow مورد نظرتان را تعیین کنید.

 

● کشیدن مسیر

در حالیکه مسیر جدید در پالت Paths انتخاب شده است، گزینه Stroke Path را از منوی پالت انتخاب کنید. در کادر محاوره ای Stroke Path، دکمة OK را برای اعمال مسیر با استفاده از تنظیمات تعیین شده قلم در مرحله ۴ کلیک کنید

 

● تغییر تنظیمات قلم

با تکرار مراحل ۴ و ۵ مسیر را چندین بار ترسیم کنید. پس از هر بار اعمال مسیر، اندازه قلم کوچکتری را انتخاب کرده و در عوض میزان فشار را افزایش دهید. این افزایش فشار قلم از بیرون به سمت لبه های آبجکت، سبب ایجاد افکت نورانی در اطراف تصویر می شود. در پالت Paths مسیر را غیرانتخابی کرده تا افکت در مسیر تعیین شده مشخص شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب