مراقب باشید!!!!!
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب
اخیرا یک آسیب پذیری صفر-روز یا Zero-day exploit در مرورگر IE کشف شده است که می تواند برای کاربران این مرورگر بسیار خطرناک باشد.
ابتدا بد نیست بدانیم که آسیب پذیری صفر-روز که گاهی از آن با عنوان آسیب پذیری روز صفر نیز یاد می شود چیست؟

Zero-day exploit روشی برای نفوذ به نرم افزارها از طریق یکی از حفره‌های موجود در آنها می‌باشد که توسعه دهندگان آن نرم افزار نیز از آن بی خبرند! و به این ترتیب، هکرها اولین کسانی هستند که این حفره های امنیتی را کشف می کنند و از آن برای حملات خود و نفوذ به سیستم ها استفاده می کنند. پس مشخص شد که چرا به آن، آسیب پذیری صفر-روز گفته می شود، زیرا درست در همان روزی که هکرها این حفره را کشف کرده اند و در حال استفاده ی از آن هستند توسعه دهندگان نیز آن را شناسایی می کنند و بنابر این هیچ زمانی (صفر روز) بین کشف این حفره توسط توسعه دهندگان و اولین حمله از طریق آن وجود نخواهد داشت.
کاربران IE مراقب باشند!
همانطور که در بالا اشاره شد به تازگی یک آسیب پذیری صفر-روز در مرورگر IE کشف شده است و متاسفانه دامنه ی وسیعی از کاربران IE را هدف قرار داده است، به طوری که از بین نسخه های مختلف این مرورگر، تنها نسخه ی ۱۰ که آن هم فعلا فقط در ویندوز ۸ قابل استفاده است شامل این حفره نمی شود و به این ترتیب استفاده از نسخه های ۷، ۸ و ۹ این مرورگر در سیستم عامل های XP، ویستا و ۷ برای کاربران، خطرساز خواهد بود‍!

در حال حاظر به کاربران مرورگر IE توصیه ی اکید می شود که کوچ از IE را آغاز کنند و به سمت استفاده از مرورگرهای دیگر نظیر فایرفاکس، کروم یا اپرا بروند و اگر هم طرفدار بی چون و چرای مرورگر IE هستند از نسخه ی ۱۰ آن استفاده کنند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: برچسب:مرورگر IE,
ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب