سرطان ‌های کودکان
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

هر سلول بدن باتوجه به رشد، ارتباط با دیگر سلول‌ها و حتی چرخه عمر خود، تنظیم می‌شود. سرطان زمانی اتفاق می‌افتد که یک نوع سلول مکانیزم کنترلی طبیعی خود را از دست می‌دهد و به طریقی رشد می‌کند که بدن دیگر قادر به تنظیم آن نیست.

انواع مختلف سرطان، برحسب نوع سلول درگیر و درجه رشد سلول کنترل‌نشده، علائم، نشانه‌هاف درمان‌ها و نتایج مختلفی دارند.
 







 

کنار آمدن با سرطان

درصورت امکان بچه‌هایی که بزرگتر هستند را در درمان سرطانشان وارد کنید. واقعیت‌های مربوط به نوع خاصی از سرطان و تاثیرات آن باید به زبانی مناسب و قابل‌فهم بران سن کودک، توضیح داده شود. اما وقتی سرطان برای بچه‌هایی با سن کمتر اتفاق می‌افتد—بچه‌های زیر 4 سال—همین که به آنها بگویید "مریض" هستند و نیاز به دارو دارند تا خوب شوند، کافی است. هدف برا یهمه گروه‌های سنی این است که از ترس و سوءتفاهم جلوگیری شود.

خیلی از بچه‌ها احساس گناه می‌کنند و فکر می‌کنند که سرطانشان تقصیر آنها بوده است. روانشناسان و مددکاران اجتماعی و سایر اعضای تیم درمانی سرطان می‌توانند کمکی عالی برای اطمینان بخشی به بچه‌ها و کمک به آنها برای کنار آمدن با احساساتشان باشند.

تیم درمانی سرطان می‌تواند دردها، ترس‌ها و بی‌اطمینانی‌های ناشی از سرطان را در بیماران و خانواده‌هایشان برطرف کنند. درصورت لزوم، این تیم می‌تواند با مدرسه کودک نیز تماس گرفته و تشخیص بیماری را برای معلم‌ها و همکلاسی‌های او توضیح دهد. جایگزین کردن ترس و سوءتعبیر با محبت و اطلاعات کافی هدف اصلی در کمک به کودکان سرطانی برای کنار آمدن با بیماری‌شان است.

تشخیص و درمان سرطان‌های کودکان نیازمند زمان است و می‌تواند عوارض‌جانبی کوتاه و بلند مدت داشته باشد. اما به لطف پیشرفت‌های پزشکی کودکان سرطانی بسیاری  می‌توانند درمان‌های خود را با موفقیت به پایان برسانند، از بیمارستان مرخص شده و مثل کودکان عادی رشد کرده و بزرگ شوند. امروزه، تا 70% از همه کودکان سرطانی قابل درمان هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: برچسب:سرطان ‌,کودکان,
ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب