18 واقعيت تلخ درباره سيگار
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

 اغلب افراد هنگام سيگار کشيدن فقط به آرامش لحظه‌اي آن فکر مي‌کنند و کمتر کسي است که به طور علمي بداند سيگار در بدن او چه واکنش‌هايي ايجاد مي‌کند.

در زير به برخي از اين نکات اشاره شده است:


1-

تاثير مستقيم نيكوتين روي راه‌هاي ارسال مغزي سيگنال‌هاي درد و ايجاد تداخل با انتقال‌دهنده‌هاي درد از عللي است كه تحمل هر دردي از جمله كمر درد را در مصرف‌كنندگان دخانيات مشكل‌تر مي‌نمايد.


2-

پوكي استخوان به عنوان يكي از دلايل زمينه‌ساز و تشديدكننده اغلب كمر دردها در افراد سيگاري شايع‌تر مي‌باشد.
3 -

مصرف دخانيات با تاثير روي ميزان اكسيژن خون باعث كاهش اكسيژن‌رساني كافي براي تغذيه اجزاي ستون فقرات مي‌گردد.


4-

بي‌خوابي، استرس و افسردگي به عنوان علل زمينه‌ساز شناخته شده در بروز كمر درد در افراد مصرف‌كننده دخانيات به مراتب بيشتر است.


-

5 افراد مصرف‌كننده سيگار و ديگر مواد دخاني كم‌تحرك‌تر بوده و كمتر مبادرت به ورزش مي‌کنند و لذا اسباب ورود يكي ديگر از زمينه‌هاي خطر يعني كم‌تحركي را در افراد سيگاري مهيا مي‌كنند.


6-

ترميم ضايعات در افراد مصرف‌كننده دخانيات ديرتر اتفاق مي‌افتد و لذا فرد، بدن خود را از مكانيسم‌هاي ترميمي‌ خود به خود بدن تا حدي محروم مي‌كند و به همين علت مي‌باشد كه اصولا بهبود هر گونه بيماري و زخم در اين افراد با تاخير همراه است.


7 -

توجه به خود و سلامتي خود در افراد سيگاري كمتر بوده (اين بي‌توجهي به خود را مي‌توان در مصرف دخانيات توسط آنان، با وجود اطلاع به ضرر و زيان آن، نيز مشاهده كرد) و بي‌توجهي به روش صحيح هر وضعيت و حركت در طول روز، خود باعث بروز و نيز بهبود نيافتن كمردرد مي‌گردد.


8-

سرفه، به عنوان يكي از عوامل زمينه‌ساز كمردرد و بروز فتق ديسك بين مهره‌اي در افراد سيگاري بيشتر و مستمرتر وجود داشته و باعث ورود استرس مزمن به عضلات اطراف مهره‌ها مي‌گردد.


9-

تحليل ديسك‌هاي بين مهره‌اي (شامل كاهش آب و ارتفاع و توده ديسك) در افراد مصرف‌كننده سيگار و ديگر انواع دخانيات سريع‌تر اتفاق مي‌افتد.

-

10 در افراد مصرف كننده دخانيات، چربي‌هاي بد از سطح بالاتري برخوردار بوده و با تسهيل در روند ايجاد سختي عروق ناحيه كمر و ستون فقرات زمينه بروز بيماري و عدم بهبود را در ناحيه تشديد مي‌كنند.


11 -

تغذيه افراد سيگاري نامنظم‌تر بوده و از كيفيت لازم برخوردار نمي‌باشد و لذا كمبود موادي نظير روي، منيزيم، كلسيم، مس، ويتامين C، ويتامين k و ويتامين D3 در آنان در ايجاد كمردرد موثر است.

 

12-

مصرف دخانيات باعث تشديد فشارخون شده و و فشارخون با انواع درد كمر كه با درد عضلاني و آرتريت مهره همراه است در ارتباط مي‌باشد.


-13 -

مصرف سيگار و ديگر انواع دخانيات توانايي بدن را براي تغذيه در غضروف‌هاي تشكيل‌دهنده ديسك (كه از ويژگي‌هاي خاصي برخوردار است) كم مي‌كند و خود زمينه را براي بروز بيماري در ناحيه و عدم ترميم مهيا مي‌كند.


14 -

افراد مصرف‌كننده دخانيات به واسطه بلع دود در طول تدخين، دچار نفخ شكم شده و اين مساله خود به دلايل متعدد در بروز كمر درد بي‌تاثير نمي‌باشد.


15 -

سيگاري‌ها اكثرا دچار اختلالاتي در دستگاه گوارش مي‌گردند كه عدم تحمل مصرف تعداد زيادي از داروهاي مورد استفاده در درمان را براي آنان باعث مي‌گردد.


16 -

نيكوتين با ايجاد تداخل دارويي در كبد با بسياري از داروها انتظارات درماني را براي پزشك معالج با چالش مواجه كرده و اين مساله در كنار تداخل نيكوتين با انتقال‌دهنده‌هاي درد قرار گرفته و لذا درمان را مشكل‌تر و غيرقابل پيش‌بيني مي‌کند.


17 -

تومورهاي استخواني به عنوان يكي از علل دردهاي ناحيه كمري در افراد سيگاري شايع‌تر مي‌باشد.


18 -

بروز بيماري‌هاي مرتبط يا تشديدكننده دردهاي كمري (مانند اختلالات گوارشي، بيماري‌هاي روماتيسمي‌...) در افراد مصرف‌كننده سيگار و ديگر انواع دخانيات بيشتر است

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب