به سالاد خود تنوع دهيد
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

يکي از اجزايي که در اغلب سفره ها ديده مي شود، سالاد است. سالاد انواع گوناگوني دارد، اما در اينجا ايده هاي جديدي را جهت تهيه سالادهاي متنوع و سرشار از مواد مغذي براي شما ارائه مي نماييم. اميد است که با بهره گيري از آن، گامي در جهت سلامتي شما برداشته باشيم.

جوانه ها

جوانه ها سرشار از مواد مغذي مفيد مي باشند، در حاليکه عملاً بدون کالري هستند، بنابراين اگر شما واقعاً از طعم آنها خوشتان مي آيد، مي توانيد تا آنجا که معده تان جا دارد، از اين مواد غذايي سودمند بخوريد.


هويج

شما با استفاده از هويج خردشده در سالاد، مي توانيد مقدار مناسبي بتاکاروتن (آنتي اکسيدان موجود در هويج) دريافت نماييد.


دانه هاي آفتابگردان

فقط چند قاشق پر از اين دانه ها، پتاسيم و منيزيم فراواني دارد که فشار خون را پايين مي آورند. به علاوه اين دانه ها سرشار از فولات هستد که از بيماري هاي قلبي جلوگيري مي کنند.


زيتون سياه

استفاده از زيتون در سالاد، به سلامت قلب شما کمک زيادي مي کند. زيتون حاوي اسيدهاي چرب غير اشباع مي باشد که براي سلامتي بسيار مفيد است.


نخود

نخود حاوي پروتئين، فيبر و مقداري ويتامين B مي باشد. شما مي توانيد اين ماده غذايي مفيد را به سالاد خود بيفزاييد.


تخم مرغ آبپز و سفت

1 عدد تخم مرغ، حاوي ميزان مناسبي پروتئين و مقداري لوتئين و گزانتين (ترکيب کاروتنوئيد موجود در شبکيه چشم) است. اين فيتوکميکال ها ممکن است خطر از دست دادن بينايي را در سنين بالاتر کاهش بدهند.


گوجه فرنگي هاي کوچک

اين کوچولوها به اندازه برادرهاي بزرگ تر خود داراي ليکوپن هستند که محافظت از پروستات را بر عهده دارند.


کاهو و برگ هاي سبز

کاهو و برگ هاي سبز داراي فيبر هستند که به سلامت روده بزرگ کمک مي کند. اين مواد غذايي همچنين محتوي فولات مي باشند که براي جنگ با بيماري هاي قلبي بسيار مفيد است. فولات در سبزيجات برگدار سبز، لوبياي خشک و نخودفرنگي وجود دارد.


کلم بروکلي

گل هاي کوچک بروکلي به شما در تأمين ويتامين C و بتاکاروتن کمک مي کنند. همچنين اين ماده غذايي داراي خواص ضد سرطاني است. هر چقدر که مي توانيد از اين کلم ها بخوريد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: برچسب:سالاد ,
ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب