وظیفه دستگاه داخلی تولیدمثل زنان
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

دستگاه داخلی تولیدمثل زنان شامل:

رحم، تخمدان ها، لوله های رحمی یا لوله های فالوپ و دهانه رحم (یا سرویکس) می شود.

وظیفه اصلی این اعضا، تخمک گذاری به موقع توسط تخمدان هاست که تحت تاثیر هورمون های ترشح شده از غده هیپوفیز که در مغز قرار دارد هستند.

گرفتن تخمک توسط لوله های رحم و لقاح در لوله ها و ایجاد محیط خارج از مناسب دررحم برای رشد جنین که به آن لانه گزینی می گویند و همچنین مراحل رشد جنین تا زمانی که متولد شود و بتواند در محیط رحم زندگی کند همگی از عملکردهای اصلی دستگاه تناسلی زنان هستند.

در طول هرماه تحت تاثیر هورمون هایی که از غده هیپوفیز ترشح می شوند درنهایت یک تخمک شروع به رشد می کند و معمولا در میانه دوره قاعدگی یعنی فاصله بین روز اول خونریزی قاعدگی در هرماه تا روز اول خونریزی در ماه بعدی تخمک آزاد می شود.

در زمان رشد تخمک هورمون اصلی که از تخمدان ترشح می شود استروژن نام دارد و بعد از تخمک گذاری استروژن و پروژسترون ترشح می شود.

اگر در زمان آزاد شدن تخمک، سلول جنسی مرد برای لقاح در لوله رحمی وجود داشته باشد لقاح صورت می گیرد و تخمک بارور می شود در غیراین صورت تخمک بارور نخواهد شد و بعد از ۲ هفته بعد از تخمک گذاری، خونریزی قاعدگی شروع می شود.

هرکدام از اعضای دستگاه تناسلی مثل دیگر اعضای بدن دسته ای از سلول ها می توانند به دلایلی شروع به تکثیر خارج از روند طبیعی کنند که این مقدمه ای برای شروع بدخیمی سرطان اعضای دستگاه تناسلی در آن نواحی خواهد بود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب