بارداري زنان بعد از ‪ ۴۰‬سالگي
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

پژوهشگران مي‌گويند نداشتن فرزند، داشتن فرزندان زياد ، بارداري در سن پايين يا عدم فاصله‌گذاري كافي بين بارداريها مي‌تواند براي سلامت آينده زنان مضر باشد.

به گزارش خبرگزاري رويترز از لندن، هرچند بعد از ‪ ۴۰‬سالگي قدرت باروري زنان كمتر مي‌شود، اما به نظر مي‌رسد كساني كه در اين سن باردار مي‌شوند در آينده مشكلات پزشكي كمتري دارند.

پروفسور اميلي گراندي از دانشكده بهداشت و طب گرمسيري لندن مي‌گويد:

ازدواج و مادر شدن تاثير زيادي در سلامت آينده زنان دارد و در برخي موارد به اندازه موقعيت اجتماعي و اقتصادي افراد اهميت دارد.

گراندي و همكارانش از سه دسته اطلاعات مجزا از آمريكا و انگليس بر روي زنان متولد ‪ ۱۹۱۱‬و بعد از آن براي ارزيابي تاثير زايمان‌ها بر سلامت و مرگ و مير افراد استفاده كردند.

در اين بررسي بارداري در نوجواني، داشتن دستكم پنج فرزند و فاصله‌گذاري كمتر از ‪ ۱۸‬ماه بين زايمان‌ها با افت سلامتي در سنين بالاتر مرتبط شناخته شد.

با اين حال مادران مسن‌تر در دوران پيري از سلامت بيشتري برخوردار بودند.

به گفته محققان شايد علت اين باشد كه زنان در اين سن در صورتي باردار مي‌شوند كه از سلامت و توانايي كافي براي مراقبت از فرزند خود برخوردار باشند.

فاصله‌گذاري كم بين بارداريها تاثير منفي بر سلامت پدران و مادران مي‌گذارد. تحقيقات علت آن را فشارهاي رواني و فيزيولوژيكي فاصله سني بسيار كم بين فرزندان مي‌داند.

اين تحقيق اولين مطالعه‌اي است كه تاثير فاصله بارداريها را در سلامت مادران در يك كشور توسعه يافته بررسي مي‌كند.

اين تحقيق همچنين نشان داد روابط پايدار در سلامت زوج‌ها موثر است، هرچند زنان هميشه متوجه تاثير آن نمي‌شوند.

هنگامي كه از زنان خواسته شد سلامت خودشان را ارزيابي كنند، زنان متاهل ارزيابي پايين‌تري در مقايسه با زنان مجرد از سلامت خود داشتند. اين درحالي است كه ميزان مرگ و مير در زنان مجرد بالاتر است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب