سرطان سینه در چه سنینی کشنده تر است؟
دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب
وجود هورمون زنانه استروژن از علل ابتلا به سرطان پستان است که در سنین میانسالگی از تخمدانها ترشح شده ولذا ابتلا به این بیماری در سنین میانسالی مرگ آورتر است.
 اهمیت بررسی پستان به لحاظ وجود توده :
پیشگیری، تشخیص و درمان این بیماری از اهمیت خاصی برخوردار است وهم اکون نیز برروی مساله ژن و کروموزم بسیار کار شده است  بویژه در خانواده هایی که یک نفر از آنها مبتلاست.
هم اکنون برروی ژن BRCA2 و BRCA1 برای افرادی که سابقه ابتلاء این بیماری در مادر و یا نسل گذشته بوده است کار می شود و چنانچه با این بررسی ژنی مشخص شود که فرد استعداد بیشتری برای ابتلاء به سرطان پستان دارد بیشتر رسیدگی و بررسی می شود.
 
 
 سرطان پستان یک بیماری بیولوژیک است:
رای تشخیص توده پستانی در ابتدا باید نگاه سطحی در آیینه داشت و در صورت مشاهده عدم تقارن به پزشک مراجعه کرد؛ هم چنین تغییرات را با معاینه مستمر با کف دست از سطح پستان تا زیر بغل را حس کرد و چنانچه در معاینه اولیه فرد در ابتلاء به بیماری مشکوک تشخیص داده شود راه های تشخیصی دقیق تر چون سونوگرافی، ماموگرافی، داکتوگرافی، ام.آر.آی و سپس روش های بیوپسی باز و Core Biopsy توصیه می شود.
 
 شیوع تومورهای سرطانی در ابتدا بسیار كوچك و غالباً از جنس آدنوفیبروم ها هستند:
شیوع تومورهای بدخیم در دهه چهارم و پنجم زندگی افزایش می یابد و در ابتلاء به سرطان پستان وجود سابقه فامیلی و نیز ابتلاء یک پستان مهم است که باید پستان دیگر بیشتر رسیدگی شود 
بکاهند.
 

آموزش تصویری معاینه پستان در منزل برای خانم‎ها


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب